اهواز- ایرنا- قائم مقام  کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: دانش آموزان نیازمند و زیر پوشش این نهاد حمایتی در قالب طرح "مدارس همدل" با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان امکان تحصیل رایگان در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و نمونه دولتی را دارند.

به گزارش ایرنا حافظ منصوری امروز شنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح مدارس همدل در محل این اداره کل بیان کرد: "مدارس همدل"، طرحی مشارکتی بین کمیته امداد و آموزش و پرورش استان است که در قالب این طرح دانش آموزان نیازمند و مستعد به صورت رایگان در مدارس هیات امنایی، غیر دولتی و نمونه دولتی تحصیل خواهند کرد و از فرصت برابر آموزشی با سایر اقشار جامعه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح افزود: اجرای عدالت آموزشی، افزایش دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تحصیلات باکیفیت، توانمندسازی دانش‌آموزان و جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی تحصیلی از جمله اهداف این طرح است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: برخی مدارس استان در این طرح شرکت کردند و همکاری خوبی در جذب دانش آموزان نیازمند دارند.

وی تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیازمند و توجه به آینده آن‌ها را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: طرح مدارس همدل الگویی موفق در ترویج فرهنگ خیری و نیکوکاری آموزشی است ، توجه به دانش آموزان قشر نیازمند و کم برخوردار جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

منصوری افزود: در این طرح دانش آموزان نیازمند با انگیزه ، با استعداد و با ظرفیت بالای علمی و تحصیلی در اولویت هستند.

به گزارش ایرنا، ۵۴ هزار دانش آموز نیازمند زیر پوشش کمیته امداد خوزستان هستند.