معاون وزیر آموزش و پرورش: جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مرحله شناسایی است

اهواز- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مقوله جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی هم اکنون در مرحله شناسایی است و در این حوزه موفقیت‌های چشمگیری حاصل نشده است.

به گزارش ایرنا معصومه نجفی پازوکی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از مدارس مناطق عشایری استان بیان کرد: عامل بازماندگی از تحصیل و مسیر جذب این دانش‌آموزان مشخص شده اما پوشش حداکثری برای برگشت آن‌ها به کلاس درس صورت نگرفته است.

پیش از این مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد که ۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان طی سال تحصیلی گذشته به کلاس درس برگشتند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش برای جذب آمار قابل توجه این دانش‌آموزان نیاز به حمایت دارد.

لزوم ساخت مدرسه برای دانش آموزان عشایری

نجفی پازوکی ادامه داد: خوزستان یکی از استان‌های مورد هدف عشایر کوچ‌رو محسوب می شود به همین دلیل ساخت مدرسه برای تحصیل متمرکز این قشر از دانش‌آموزان در استان است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به عنوان مثال جمعیت زیادی از دانش‌آموزان عشایر استان همدان در خوزستان به صورت پراکنده در چادر تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای متمرکز کردن این دانش‌آموزان در یک فضای آموزشی و جمع‌آوری کلاس‌های چادری باید برای آنها مدرسه ساخته شود.

وجود ۲۲۰ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور

نجفی پازوکی در ادامه بیان کرد: ۲۲۰ هزار دانش آموز عشایردر کشور وجود دارد که ۵۰ هزار از این تعداد در کلاس‌های چند پایه تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع نگهداشت نیرو در مناطق عشایری گفت: ابتدا باید تامین نیرو در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و به ویژه برای مدارس عشایری محقق شود و بعد از این مرحله برای نگهداشت این نیروها اقدامات لازم انجام شود.

وی توضیح داد یکی از مسیرهای تامین معلم مناطق عشایری دانشگاه فرهنگیان است که باید برای این مناطق معلم تربیت شود.

نجفی پازوکی با بیان اینکه جذب معلم عشایری از محل ماده ۲۸ نیز انجام خواهد شد افزود: مجوز جذب یک‌هزار نیروی معلم عشایر در کشور از این مسیر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به منظور نظارت بر اجرای برنامه‌های حوزه معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و بررسی وضعیت نیروی انسانی به خوزستان سفر کرد.

جمعیت دانش‌آموز مقطع ابتدایی خوزستان ۶۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha