مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر و رعد و برق به همراه دارند، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این امواج از امروز در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش ابر، بارش خفیف باران در برخی مناطق، همراه رعد و برق خواهیم بود و این روند اوایل روز سه‌شنبه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: پیش بینی‌ها برای مناطق شمالی استان بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها است اما طی این مدت از نظر دمایی تغییرات محسوسی مشاهده نمی شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته اشنویه حداقل با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پیرانشهر و شاهین‌دژ با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۴ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی یادآور شد: این امواج ناپایدار؛ فردا /سه ‌شنبه/ از منطقه ما خارج و به دنبال آن جوی ارام و پایدار در منطقه حاکم می شود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.