امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر و رعد و برق به همراه دارند، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این امواج از امروز در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش ابر، بارش خفیف باران در برخی مناطق، همراه رعد و برق خواهیم بود و این روند اوایل روز سه‌شنبه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: پیش بینی‌ها برای مناطق شمالی استان بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها است اما طی این مدت از نظر دمایی تغییرات محسوسی مشاهده نمی شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته اشنویه حداقل با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پیرانشهر و شاهین‌دژ با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۴ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی یادآور شد: این امواج ناپایدار؛ فردا /سه ‌شنبه/ از منطقه ما خارج و به دنبال آن جوی ارام و پایدار در منطقه حاکم می شود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha