سنندج- ایرنا- مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در اردوی جهادی عهدخدمت شامل حوزه های آموزشی، عمرانی، دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی به ارائه خدمات پرداختند.

به گزارش ایرنا، توحید رستمی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای دانشجو که با محوریت تجلیل از فعالان فرهنگی، جهادگران و خادمین موکب های دانشجویی در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای جهادی امسال با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار و رشد دانشجویان در این فضا در منطقه کرانی بیجار برگزار شد.

وی با بیان اینکه در اردوهای جهادی ۳۴۰ دانش آموز منطقه کرانی بیجار، تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: ۱۴ مورد زیباسازی مدارس در طول این مدت انجام شد و در ۳۶ روستای تحت پوشش خدمات دامپزشکی منطقه هم ۴۲ هزار دُز واکسن تب برفکی به دام‌های سبک و سنگین تزریق شد.

مسئول بسیج دانشجویی کردستان یادآورشد: همچنین ۳۰۰ نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص و ۲۸۰ نفر نیز توسط پزشک عمومی ویزیت شدند و به این افراد داروی رایگان تعلق گرفت.

رستمی با بیان اینکه خدمات بخش دندانپزشکی نیز از روز ۲۱ مهر اجرا می‌شود، اضافه کرد: در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی نیز سه موکب داشتیم که با حضور دانشجویان اداره شد.

وی با بیان اینکه افزایش اعتماد عمومی در بین مردم هدف برگزاری اردوهای جهادی است، افزود: دانشجویان ما با تمام توان در بین مردم وارد می‌شوند و خدمت‌رسانی می‌کنند که این مسئله باعث افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

در پایان این مراسم از دانشجویان فعال فرهنگی، جهادگران و خادمین موکبهای دانشجویی تقدیر به عمل آمد.