۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85237063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دانشگاه کردستان: کلاس‌های سال تحصیلی جدید حضوری و منظم برگزار می‌شود

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: از سوم مهر همه کلاس‌های دانشگاه ولو با حضور تنها یک دانشجو برگزار خواهد شد و چنانچه به هر دلیلی کلاسی در سیستم تعطیل شود، از سرفصل دروس کم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و در جلسه اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان اظهار کرد: اگر با برنامه ریزی منظم و در نظر گرفتن زمان گام برداریم قطعا پیشرفت خواهیم کرد.

وی افزود: امسال بیش از گذشته نیاز به نظم و تنظیم زمان داریم چراکه افت شدید تحصیلی دانشجویان را شاهد هستیم و باید از هر فرصتی برای جبران آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان ضمن اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ کد رشته کاندید بسته شدن هستند، اضافه کرد: بازنگری در این امر را به دانشگاه‌ها تفویض کردند و این جز با یاری اعضای هیات علمی ممکن نخواهد بود.

قادرزاده به مشکلات سال گذشته گریزی زد و ادامه داد: با وجود همه مشکلات به منظور پیشبرد اهداف آموزشی دانشگاه، بر برگزاری حضوری کلاس‌ها، برنامه منظم درسی و ارائه پیشنهاد تاکید کردیم.

وی اظهار کرد: در نتیجه تلاش و زحمات مدیران پیشین و اعضای هیات علمی، دانشگاه کردستان به جایگاه قابل قبولی دست یافته و به بلوغ خاصی رسیده است اما در وضعیتی شکننده هم قرار دارد که نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم و ضروری است.

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه کردستان نیز گفت: آیین‌نامه جدید مقررات آموزشی در ۵۴ ماده به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و شیوه نامه اجرایی نیز تهیه و در اختیار همه همکاران قرار خواهد گرفت.

امین صادقی افزود: بر اساس آیین‌نامه همه دروس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری ارائه خواهند شد و سیستم حضور و غیاب نیز به صورت الکترونیکی باید ثبت شود و بیش از سه غیبت دانشجو، اتوماتیک نمره صفر وارد خواهد شد و حذف درس وجود نخواهد داشت.

معاون اداری مالی دانشگاه کردستان هم از تلاش مجموعه برای تخصیص متوازن بودجه خبر داد و گفت: درخواست‌ها زیاد هستند و پاسخ به همه آنها در واقع امکانپذیر نیست.

خالد احمدزاده ادامه داد: برای نیروی انسانی هم تقاضاهایی وجود دارد و در این راستا فعالیت‌هایی در جریان است.

فرزاد پارسا، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان نیز از آمادگی همه خوابگاه‌های دانشجویی برای حضور دانشجویان خبر داد و گفت: علاوه بر تعمیر و نقاشی خوابگاه‌ها، سلف‌ها نیز تعمیر و تجهیزات مورد نیاز بخش تربیت بدنی هم تامین شده است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha