شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی برای کشور و نظام داشته و همه ما وظیفه داریم که این دستاوردها را برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان روشنگری و تبیین کرده و در این زمینه کوتاهی نکنیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی ، پنجشنبه همزمان با هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی از روزهای آغازین انقلاب تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از هر طریق از جنگ سخت و نرم و جنگ ترکیبی گرفته تا به راه انداختن فتنه‌های متعدد نظام را با چالش مواجه کنند که تاکنون در این راه ناکام مانده‌اند.

تاکید بر موضوع جهاد تبیین

وی ادامه داد: آنچه که امروز برای نظام از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد بحث جهاد تبیین است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، در این جهت با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب اقداماتی انجام داده ایم.

او اظهار کرد: دشمن امروزه با جنگ ترکیبی ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده تا بتواند جوانان ما را از راه و مسیر شهدا منحرف کند اما تاکنون در این کار موفق نشده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نصیب دشمن شود و این کار یکی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس است.

قزل سفلی افزود: دفاع مقدس به ما آموخت که می‌توانیم قوی و مستقل باشیم و بدون کمک دیگر کشورها در مسیر پیشرفت گام برداریم و به دستاوردهای بسیاری نیز برسیم.

وی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب ادامه داد: هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد باید واقعیت‌های دفاع مقدس و اینکه چگونه پیروز جنگ هشت ساله شدیم را بیان کند.

خودباوری ملت دستاورد هم دفاع مقدس

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، خودباوری ملت ایران را نیز از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: این جنگ سبب شد که ملت بزرگ ایران از خود باختگی از عدم اعتماد به نفس فاصله بگیرد و و باطن زیبای خود و تمام ارزش های دینی، ملی و انقلابی خود را پیدا کند.

قزل سفلی، با اشاره به نقش بی بدیل جوانان در دوران دفاع مقدس و درخشش آنها در مقابله با دشمن افزود: امروز نیز باید همانگونه که در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و آنها نیز خوش درخشیدند باز هم به جوانان اعتماد کنیم و از ظرفیت، توان، خلاقیت و نیروی جوانی آنها در اداره کشور به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.