کرمان- ایرنا- مولوی یوسف گرگیج از علمای اهل‌سنت زاهدان با توصیف برخی جنبه‌های شخصیتی و مدیریتی شهید هاشمی، فرمانده وقت اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این شهید بزرگوار همواره خدمت صادقانه و جهادی برای حل مشکلات مردم داشت.

مولوی گرگیج روز یکشنبه به مناسبت نخستین سالگرد شهید حمیدرضا هاشمی اهل استان کرمان که هشتم مهر سال ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات زاهدان به دست تروریست های کوردل به شهادت رسید به خبرنگار ایرنا کرمان افزود: شهید هاشمی زحمات زیادی برای مردم تشیع و تسنن در سراسر استان سیستان و بلوچستان کشید.

وی ضمن تبریک هفته وحدت و نیز تسلیت سالگرد شهید هاشمی گفت: از چند سال گذشته با شهید هاشمی ارتباط داشتیم؛ بخصوص در مناسبت های ملی و مذهبی که عمدتا ما تریبون دار مراسم بودیم، شرکت می کرد.

مولوی گرگیج با بیان اینکه شهید هاشمی را همیشه با چهره ای خندان می دیدیم که می گفت دعا کنید عاقبت بخیر شویم، اظهارداشت: چندبار به من می گفت مواظب باش شما را شهید نکنند که پاسخ می دادم، شهادت لیافت می خواهد و شهید هاشمی واقعا لیاقت شهادت را داشت.

عنوان

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید هاشمی همواره خودش نماز اول وقت می خواند و دیگران را نیز به این مهم توصیه می کرد، گفت: ما هیچوقت شهید را با لباس نظامی ندیدیم، همیشه با مردم بود و همه جا با همان لباس ساده و محلی خودش می آمد.

این روحانی اهل سنت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهید هاشمی همواره حرف های مردم را کامل می شنید و مشکلات آنان را شخص خودش و نیز همکارانش حل می کردند تصریح کرد: مردم شیعه و سنی استان دعاگوی این شهید بزرگوار بودند.

جای خالی شهید در استان

وی ادامه داد: ما در استان جای خالی ایشان را حس می کنیم؛ امید که این شهدا فردای قیامت شافی همه باشند.

مولوی گرگیج با اشاره به سن جوانی شهید هاشمی و البته مدیریت توانمند و قوی وی در مسئولیت اطلاعات سپاه سلمان گفت: همین جوانان امید ما هستند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از ظرفیت جوانان باید بهره گرفت.

وی افزود: یکی از همین جوانان رشید و شهید ما سید هاشمی بود که برای حل مشکلات و تقریب مذاهب و قومیت ها بسیار کوشید.

مولوی گرگیج در تشریح اقدامات شهید هاشمی در تقریب مذاهب و تقویت اخوت بین مسلمانان شیعه و سنی نیز گفت: تا جایی که می توانست در این زمینه کوتاهی نمی کرد، حتی در مساجد اهل سنت و برنامه های مذهبی تسنن شخص خودش شرکت یا سخنرانی می کرد.

وی افزود: شهید هاشمی همواره مردم را به وحدت و اخوت توصیه و تاکید می کرد که باید مراقب باشیم و نگذاریم دشمن بین ما نفوذ کند.

عنوان

قرار است مراسم سالگرد شهید هاشمی دهم مهرماه جاری در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شود.

به گزارش ایرنا در معرفی خلاصه سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی آمده که وی سال ۱۳۷۶ در حالی که تنها ۱۸ سال داشت ازدواج کرد و همزمان در رشته مهندسی کامپیوتر در داشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی و سپس در واحد نجف آباد مشغول به تحصیل شد.

پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک کارشناسی در دی ماه ۱۳۸۲ به دلیل علاقه فراوان وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. این علاقه از دوران کودکی و با الگوگیری از پسر عمه شهیدش سید علی موسوی در وی شعله ور شده بود.

شهید هاشمی در نوجوانی با عضویت فعال در پایگاه های بسیج این مسیر را با توانمندی و علاقه فراوان تا زمان حضور رسمی در سپاه پاسداران ادامه داد.

سپس وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اطلاعات استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) دریافت کرد و سال ۹۰ تحت فرماندهی سردار شوشتری در زاهدان مشغول به خدمت شد.

پس از آن حدود یک سال در بندرعباس خدمت کرد و سپس به تهران منتقل شد؛ بعد از چهار سال دیگر با سمت فرماندهی اطلاعات به زاهدان بازگشت و تا زمان شهادت به مدت هشت سال در این سمت مشغول به خدمت بود.

پیکر شهید بنا به وصیت وی مبنی بر مجاورت با مزار سید الشهدای جبهه مقاومت - حاج قاسم سلیمانی- و دیگر همرزمان بسیجی شهیدش در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده شد.