کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه تا شرایط مطلوب (مدیریت شهری) فاصله دارد تاکید کرد که این کلانشهر باید به نگین و مرکزیت غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در افتتاحیه تقاطع غیرهم سطح سپاه کرمانشاه افزود: خدا ناظر زحمات عزیزان در این خدمت بزرگ است و بنده هم به نوبه خود از تمام خدمتگزاران تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: مردم کرمانشاه و استان شایسته بهترین خدمات هستند و از این رو همه باید تلاش کنیم که خدمات ارایه شده به مردم باکیفیت و سرعت و قیمت مناسب از بیت المال باشد و امیدواریم روز به روز بتوانیم این خدمت رسانی را تقویت کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در استان نیاز به تمرکز و انسجام بیشتری داریم و در مجموعه های اثرگذار هر مقدار تمرکز خود را بالا ببریم؛ نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی به پیشرفت در همه زمینه‌ها رسیده که هم دوستان و دشمنان نگاه ویژه ای به ما دارند و به جایگاهی رسیده‌ایم که در هر پروژه ای نیاز به کارشناسان خارجی نداریم.

سردار «بهمن ریحانی» افزود: قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدلیل پیشرفت در خط سازندگی کشور در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی سپاه خوشنام و پرآوازه در داخل و خارج مرزهاست، گفت: امروز در فرازی از انقلاب اسلامی قرار گرفتیم که جزو کشورهای برتر در سدسازی، نیروگاه و پل سازی و سایر پروژه‌ها هستیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه عنوان کرد: اولین اقدام قرارگاه سازندگی سپاه ساخت سد کرخه بود، به ما باورنده بودند که بلد نیستیم و نمی‌توانیم اما در نظام جمهوری اسلامی فهمیدیم که بلدیم و می‌توانیم.

وی یادآور شد: در زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب در یک حرکت جهادی هشت هزار و ۵۰۰ کانتیر ۱۶ متری در کمتر از ۵۰ روز ساخته شد این مهم نشان دهنده این است که توانایی و علم نظام به جایی رسیده است که بتوانیم هرکاری را انجام دهیم.

سردار ریحانی تاکید کرد: در کرمانشاه نیاز بیشتری به سازندگی داریم و نسبت به استان‌های جنگ زده عقب ماندگی بیشتری وجود دارد و نیازمند کارهای زیرساختی و بزرگ دیگری هم هستیم.

به گزارش ایرنا، برای احداث تقاطع غیرهم سطح سپاه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در بازه زمانی ۹ ماهه به بهره‌برداری رسیده و کمک زیادی به تسهیل تردد و ترافیک در مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق به غرب و بالعکس در مسیر میدان سپاه و مرکز کرمانشاه می‌کند.

این تقاطع در مجموع یک کیلومتر طول دارد و قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با احداث کارگاه تولید پایه‌ها و سایر قطعات بتنی پل در نزدیکی پروژه، در کنار شهرداری کرمانشاه بود و سرعت احداث را بالا برد.

این تقاطع شامل ۲ پل روگذر در راستای شمال به جنوب و بالعکس است که چهار دوربرگردان و چهار راستگرد دارد و برای احداث آن با عرض ۹.۵ متر و ۱۵ پایه، پنج هزار و ۱۰۰ متر جدول‌گذاری و ۷۰۰ کامیون نخاله برداری هم انجام شده است.

این تقاطع جزیی از طرح کلی ترافیکی شهر کرمانشاه است و ایجاد یک رینگ ترافیکی که از جنوب شرق شهر شروع و در اطراف شهر گردش انجام خواهد داد و دوباره به جنوب شهر متصل خواهد شد.

شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده و توسط هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.