تمبر اختصاصی و کدپستی کرمانشاه شهر هوشمند رونمایی شد

کرمانشاه- ایرنا- تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند و همچنین سند پلاک آبی یا کدپستی هوشمند طی مراسمی امروز چهارشنبه با حضور مدیران و مسئولان شهرداری کرمانشاه و به دست خانواده شهیدان "اشک تلخ "رونمایی شد.

به گزارش ایرنا؛ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری کرمانشاه در این مراسم؛ از آغاز روند شهر هوشمند کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون علاوه بر تدوین سند عملیات راهبردی شهر هوشمند کرمانشاه؛ شهرداری در حوزه حمل و نقل اتوبوس های جدیدی را خریداری کرده که با استفاده از سیستم های هوشمند می توانند به شهروندان خدمت کنند.

«کاوه مردافکن» همچنین به اجرای سیستم فیبرنوری شهر کرمانشاه اشاره کرد و آن را از بسترهای مهم برای آغاز روند هوشمندسازی شهر کرمانشاه دانست و گفت: با دسترسی شهروندان به اینترنت پر سرعت بسیاری از امور اداری، خدماتی براحتی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به مزایای فراوان شهر هوشمند برای شهروندان، ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی در حوزه نظارت و تبادل اطلاعات اشاره کرد.

مرد افکن در پایان شهر هوشمند را داری مولفه ها زیادی دانست که کرمانشاه در ابتدای آن قرار دارد و گفت: در این راه همه دستگاه های اجرایی اعم از مخابرات، فناوری و اطلاعات، شرکت های خدمت رسان، پست و دیگر نهاد های استان به شهرداری باید کمک کنند.

پایه شهر هوشمند؛ شهرداری هوشمند است

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرمانشاه نیز در این مراسم؛ سازمان فناوری اطلاعات را از زیرساختی ترین بخش شهرداری معرفی کرد که بستر ارایه خدمات الکترونیکی شهرداری کرمانشاه را به شهروندی فراهم می کند.

تمبر اختصاصی و کدپستی کرمانشاه شهر هوشمند رونمایی شد

«محمود عابدینی» با اشاره به تدوین سند عملیات راهبردی شهر هوشمند کرمانشاه گفت: این سند در خصوص یکپارچه سازی سامانه ها الکترونیکی و تقویت زیرساخت های الکترونیکی شهرداری در راستای استاندارد سازی خدمات مناسب به شهروندان است.

وی در ادامه به رونمایی از تمبر اختصاصی شهر هوشمند کرمانشاه اشاره کرد گفت: نخبگان حوزه فناوری و الکترونیکی استان در راستای ارتقاء کیفیت ارایه خدمات هوشمند شهری به شهروندان در تدوین آن جمع کرده ایم تا خدمات هوشمند بهتر را ارایه کنیم.

عابدینی بیان داشت: در مبحث شهر هوشمند، بسیاری از امور مانند صدور مجوز برای ساختمان سازی از طریق این سامانه براحتی انجام می شود و دیگر نیاز به مراجعه به بخش های مختلف معماری، نظام مهندسی و دیگر موارد نیست و قطعا کیفیت زندگی در آن ارتقا خواهد یافت.

رییس سازمان فاو شهرداری کرمانشاه همچنین به طرح پلاک هوشمند یا کد پستی هوشمند در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، خدمات ارزشمندی به شهروندان ارایه خواهد شد؛ زیرا بسیاری از داده های ساختمان، سابقه منزل و مشخصات کوچه و معابر، حریم آن، سند و دیگر موارد از جمله پرونده بهداشتی محله و دفترچه سلامت خانوارها برای حوزه بهداشت بر روی آن بارگذاری می شود و براحتی در دسترس افراد برای انجام امور اداری شان قرار خواهد گرفت.

عابدینی در پایان گفت: ایجاد شهر هوشمند نیازمند یک عزم بزرگ برای توسعه پایدار شهری با اقتصادی پایدار است که همه باید در اجرای آن کمک و همیاری کنند.

گفتنی است که تمبر اختصاصی شهر هوشمند کرمانشاه به دست بردار شهیدان اشک تلخ کرمانشاه رونمایی شد.

شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده و توسط هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha