همدان- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان گفت: همایش بزرگ ورزش صبحگاهی کشور با حضور پیشکسوتان، مربیان و فعالان این رشته ۲۵ مهرماه جاری به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

«هادی سبزواری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این رویداد ملی ورزشکاران به اجرای فعالیت بدنی خواهند پرداخت ضمن اینکه گفت وگو و تبادل تجربه بین استان‌ها پیرامون توسعه هرچه بهتر ورزش صبحگاهی مدنظر است.

وی اضافه کرد: همایش بزرگ ورزش صبحگاهی با همکاری اداره ورزش و جوانان استان همدان، معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و با حضور مربیان مطرح و دارای مدرک ورزش صبحگاهی کشور برگزار خواهد شد.

سبزواری خاطرنشان کرد: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان کشور به همراه معاونان حوزه وزارتخانه برای حضور در این همایش بزرگ پیاده روی دعوت رسمی شده‌اند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری منظم و با برنامه این رویداد مهم کشوری انجام شده و یکی از برنامه‌های شاخص ورزش استان در هفته تربیت بدنی امسال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش صبحگاهی در حفظ سلامتی و نشاط افراد، خاطرنشان کرد: این همایش ورزشی با حضور جمعی از بهترین مربیان و مدرسان ورزش صبحگاهی برگزار می‌شود.

سبزواری با درخواست از دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای همکاری دربرگزاری هرچه بهتر این همایش، افزود: ورزش صبحگاهی بهترین اقدام برای شروع فعالیت‌های روزمره است و عامل مهمی برای ایجاد و حفظ نشاط و شادابی فرد در طول روز محسوب می‌شود.

به گفته وی، فعالیت ورزش‌های همگانی استان همدان بر اساس آمارها جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود و ورزش صبحگاهی همدان فعال‌ترین در غرب ایران است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان اضافه کرد: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از رشته‌های فعال در بین آحاد جامعه به طور روزانه گسترش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: ورزش صبحگاهی بهترین زمان برای شروع فعالیت روزمره زندگی مردم است و عامل مهمی در نشاط و شادابی ورزشکاران به شمار می‌رود.

سبزواری اظهار داشت: ورزش صبحگاهی نیاز به آموزش تخصصی ندارد و تمامی رده‌های سنی می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

لغو همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در همدان

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان ادامه داد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همدان که قرار بود از برنامه صبح و نشاط به صورت مستقیم پخش شد، لغو شد.

سبزواری دلیل لغو این همایش را همزمانی با بازی‌های آسیایی هانگژو چین و اختصاص زمان برنامه صبح و نشاط به این رویداد بود.

وی اضافه کرد: تاکید ما بر پخش مستقیم این همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی از شبکه ملی است و با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی، برنامه استانی همدان را در زمانی دیگر انجام خواهیم داد.