تهران- ایرنا- نمایشگاه روستا آباد با عرضه محصولات یک‌هزار تولیدکننده روستایی از ۱۲ تا ۱۸ مهر در مصلای تهران برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه توسط معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برای شناساندن بازار روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم و رونق تولید برپا می شود.

برپایی بیش از یک‌هزار غرفه عرضه محصولات روستایی و عشایری، برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان از مهمترین بخش های این نمایشگاه است.

یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه شناسایی و معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه ها و رفع موانع تولید در روستاهاست.

همچنین در این نمایشگاه جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات روستایی می توانند از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و ساعت ۱۰ تا 20 و 30 دقیقه به مصلای تهران مراجعه کنند.

«سید امیرحسین مدنی» معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ضمن تشریح جزییات این نمایشگاه امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از پوستر این نمایشگاه رونمایی کرد.