بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طرح آبرسانی به ۲۳۱ روستای استان با مشارکت ۲۱۰ میلیارد ریالی خیران در دست اجرا است.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۰۹ هزار و ۳۵۵ نفر از جمعیت روستایی استان با تکمیل این طرح های آبرسانی از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

وی افزود: حجم عملیات اجرایی در این روستاها شامل اجرای بیش از ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته با ظرفیت هزار و ۳۷۰ متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: این مشارکت طی سه سال گذشته در قالب قرارداد ۱۸ روستای شهرستان رازو جرگلان و مانه و سملقان و قرارداد ۲۴روستای شهرستان اسفراین جهت تامین آب شرب ۴۴ هزار و ۱۶۵ نفر به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد ریال منعقد و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد ۵۷ روستای شهرستان شیروان و قرارداد ۵۰ روستای بجنورد نیز به مبلغ بیش از ۹۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

نعیمی گفت: در این قراردادها بنیاد خیریه "حاج اکبر ابراهیمی" نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام نموده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.