بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف پنج هزار و ۶۰۰ عدد انواع قرص قاچاق و غیرمجاز از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین عرب روز چهارشنبه اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی "سهل آباد" شهرستان نهبندان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از سمت زابل به مشهد در حرکت بود، مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس، پنج هزار و ۶۰۰ عدد انواع قرص قاچاق و غیرمجاز کشف شد که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از ۴۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران در این رابطه سه متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است که با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

محور شرق استان به ویژه شهرستان نهبندان مسیر عبور کالای قاچاق است.