تهران-ایرنا- کارشناس مسائل فلسطین گفت: دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اخیراً کتابی را منتشر کرد که در آن «ادعای اشراف بر ایران را مطرح کرده است» اما واقعیت آن است که آنها نتوانستند نسبت به تحرکات ۷۰ کیلومتر آن طرف تر از خود هم اشرافی داشته باشند.

علی عبدی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی و «عملیات طوفان الاقصی» که از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته است، اظهارداشت: این عملیات به جهات مختلف یک شگفتی و شوک به حساب می‌آید و هنوز تحلیلگران در ساعات اولیه این مسئله نمی‌توانند تحلیل کامل و جامعی را از ابعاد مختلف آن ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ما با «عجیب‌ترین و بی‌سابقه‌ترین عملیات مقاومت فلسطین» طی ۷۰ الی ۸۰ سال اخیر مواجه هستیم، گفت: این عملیات نه تنها سرزمین‌های اشغالی بلکه کل منطقه را به یک شوک فرو برده است همگی از اتفاقات اخیر شگفت زده شده‌اند.

عبدی تصریح کرد: برای تحلیل بهتر و کامل این موضوع باید زمان بگذرد تا بتوانیم ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم. آنچه که مشخص است اینکه تا به الان ۳ بر صفر مقاومت فلسطین از رژیم صهیونیستی پیش افتاده و و آنها ضربات بدی را دریافت کردند.

این کارشناس مسائل فلسطین، افزود: می‌توان اینگونه ادعا کرد که در هیچ جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی اینطور ضربه نخورن، می‌توانم این ادعا را داشته باشم که در جنگ‌های حزب الله لبنان با این رژیم هم آنها «چنین ضربه‌ای را به لحاظ تلفات انسانی و اسرایی» که به مقاومت فلسطین داده‌اند، دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است اینکه اتفاق امروز از چند جهت «پیروزی مطلق برای حماس و مقاومت فلسطین» به حساب می‌آید و اولین آن پیروزی نظامی است، طراحی و اجرای این عملیات ترکیبی بی‌سابقه است و به خوبی اجرایی شده که نشان می‌دهد از ماه‌ها قبل آمادگی لازم، مانورها و تمرین‌هایی که نیاز بوده به طور دقیق کار شده و امروز شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

عبدی بیان کرد: «در ورای هر موفقیت و پیروزی نظامی یک کارزار موفق اطلاعاتی نهفته است» و در پس اتفاق اخیر هم به همین گونه است که ما شاهدیم علاوه بر غافلگیری نظامی، غافلگیری اطلاعاتی آنها هم بسیار مشهود است. رژیم صهیونیستی که دائماً ادعا می‌کند کامل‌ترین دستگاه اطلاعاتی را دارد متوجه برگزاری مانورها و تمرین‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته در ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری خود هم نشده است.

این کارشناس مسائل فلسطین اظهارداشت: امروز درست در پنجاهمین سالگرد جنگ یوم کیپور در سال ۱۹۷۳ و روز شنبه که در رژیم صهیونیستی تعطیل است قرار داریم و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دچار غافلگیری شدند به نحوی که نه آمان، نه موساد و نه شاباک «هیچ کدام نتوانستند هشداری پیرامون وقوع این اتفاق داشته باشند» .

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یک وضعیت فلاکت بار در دام نیروهای مقاومت فلسطین افتاده است، افزود: همین بزرگترین اعجاب و موفقیت برای نیروهای مقاومت فلسطین محسوب می‌شود. دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اخیراً کتابی را منتشر کرد که در آن «ادعای اشراف بر ایران را مطرح کرده است» اما واقعیت آن است که آنها نتوانستند نسبت به تحرکات ۷۰ کیلومتر آن طرف تر از خود هم اشرافی داشته باشند.

عبدی با اشاره به سرنوشت سیاسی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: به نظر من «این اتفاق می‌تواند مُهر پایانی باشد بر دولت نتانیاهو»، این دولت عملاً دولتی بی‌کفایت بود که مشکلات بسیاری را برای مردمش ایجاد کرده و انتقادات شدیدی متوجه آن بوده و هست.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، افزود: دولت نتانیاهو تلاش کرده با ایران ستیزی و قدرت نمایی‌های کاذب نظامی و امنیتی خود را نشان دهد، اما با اتفاقات اخیر عملاً تمام این ادعاها و قدرتنمایی‌های پوشالی هم به باد رفت.

وی گفت: در واقع دولت نتانیاهو دیگر چیزی برای فروش به مردمش ندارد، تنها کالایی که دولت نتانیاهو برای مردمش داشت امنیت و قدرت نظامی بود که آن هم با این شرایط دود شد و به هوا رفت.

عبدی اظهارداشت: به اعتقاد من با اقدامی که نیروهای مقاومت فلسطین انجام دادند کار دولت نتانیاهو تمام است. شاید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخواهد دایره و دامنه جنگ را به کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان و... بکشاند.

این کارشناس مسائل فلسطین بیان داشت: اما مقامات رژیم صهیونیستی این نکته را هم باید مد نظر داشته باشند که در صورت وقوع چنین اتفاقی، تلفات و ضرباتی که دریافت می‌کنند به مراتب بیشتر و هولناک‌تر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما در نظر بگیرید کاری را که امروز نیروهای «گردان عزالدین قسام حماس با شهرک رژیم صهیونیستی سدیروت» انجام داده است، نمی‌تواند در حد و اندازه اقدامات یگان ویژه رضوان حزب الله لبنان برسد و به همین دلیل است که می‌گوییم اگر آنها بخواهند جنگ را به حزب الله بکشانند، شرایطی به مراتب هولناک‌تر و وخیم‌تر از آنچه که امروز شاهدش بودند را تجربه خواهند کرد.

برچسب‌ها