رشت - ایرنا - ملی‌پوش قایقرانی گیلان و دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: برپایی اردوهای مشترک با کشورهای صاحب نام و صاحب سبک در رشته های مختلف از جمله قایقرانی تاثیر به سزایی در کسب آمادگی و موفقیت بیشتر ملی‌پوشان دارد.

پیمان قویدل ۳۲ ساله که ۱۰ سال است در رشته قایقرانی فعالیت دارد، امروز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی فدراسیون، اردوهای مشترک برپا نشد و می توان گفت که با دستان خالی و با حداقل امکانات در بازی‌های آسیایی حضور یافتیم.

وی که هشت سالی است به عضویت تیم ملی درآمده، ادامه داد: اگر می توانستیم با کشورهایی همچون مجارستان و اوکراین اردوهای مشترک برپا کنیم به طور حتم با آمادگی بیشتری در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور می یافتیم و موفقیت‌های بیشتری کسب می کردیم.

این ملی پوش قایقرانی گیلان افزود: به هرحال خدا را شاکرم که در بازی‌های آسیایی هانگژو توانستم مدال کسب کنم البته شانس کسب یک مدال دیگر را هم داشتیم اما در نهایت به همراه سپهر ساعتچی مدال برنز کایاک ۲ نفره از آن ما شد.

قویدل اضافه کرد: بازی‌های آسیایی پس از المپیک مهمترین و سخت‌ترین مسابقات محسوب می شود و همه کشورها با آمادگی و قدرت کامل در این رقابت‌ها حضور یافته بودند تا بتوانند سهمیه های المپیک را کسب کنند و به همین دلیل رقابت بسیار سخت و فشرده بود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی بیان کرد: در این میان چین که یکی از قدرت‌های برتر قایقرانی در جهان محسوب می شود به دلیل میزبانی با تمام قدرت در این مسابقات حضور یافته بود تا بهترین نتایج را کسب کند و این امر هم بر کیفیت رقابت‌ها افزوده بود.

وی خاطرنشان کرد: چین همیشه یکی از قدرتهای برتر قایقرانی در جهان است و از سوی دیگر پاروزنان کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای شرق آسیا نیز از قدرت بالایی برخوردارند و باید با آمادگی و امکانات بهتر با این ورزشکاران به رقابت بپردازیم.

وی که مدال برنز مسابقات سرعت قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا را هم دارد، گفت: به هرحال کسب مدال در بازی‌های آسیایی سخت و دشوار است اما ملی پوشان ایران با جنگندگی و تعصب مثال زدنی موفقیت‌های مناسبی را کسب کردند و اگر شرایط مهیا باشد به طور حتم می توانیم مقام و مدال های بیشتر و ارزنده‌تری را کسب کنیم.

پیمان قویدل و سپهر ساعتچی ۲ ملی پوش رشته قایقرانی استان گیلان در بازی های آسیایی هانگژو چین موفق به کسب مدال برنز کایاک ۲ نفره شدند، ضمن اینکه مهدی جلوه از گیلان به همراه تیم ملی والیبال مدال طلا و معین شفقی به همراه تیم ملی کبدی مدال نقره کسب کردند.

همچنین نازنین ملایی در قایقرانی چهارنفره بانوان مدال نقره، سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی مدال برنز و محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر ۲ مدال برنز تیمی و انفرادی کسب کردند تا در نهایت ورزشکاران گیلانی یک مدال طلا، ۲ نقره و پنج برنز بازی‌های آسیایی را کسب کنند.