تربت‌حیدریه- ایرنا- طرح مشترک اشتغال دانشجویی تربت حیدریه با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرایی شدن این طرح گفت:برای نخستین بار در سطح کشور است که چنین طرحی بر اساس تفاهمنامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی به اجرا در آمده‌ است و هدف از اجرای این طرح ارایه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان برای گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی آنهاست.

هادی نوبخت افزود: حسب وظیفه ذاتی خود و با کمک موسسات کاریابی مورد تایید این اداره، دانشجویان علاقه‌مند به فراگیری فنون مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی خود را به سمت کارگاه‌های آموزشی و مراکز آموزش فنی حرفه‌ای هدایت می‌کنیم.

وی در تبیین این حرکت مشترک اظهار کرد: یکی از مشکلات مشترک دانشجویان کشور، یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی است چرا که تاکنون دانشگاه‌های ما بر محور آموزش متمرکز بوده اند.

او ادامه داد: این طرح ابتدا به ساکن در یک بازه زمانی چهار ساله با دانشگاه آزاد و به تدریج با دیگر دانشگاه‌های شهرستان تربت‌حیدریه اجرایی خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه نیز در این آیین گفت: هم اکنون افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که هزار نفر از این تعداد، دوره تحصیلات تکمیلی را می‌گذرانند.

محمد حاتمی با بیان این که ۳۰ درصد تحصیلات آموزش عالی این خطه بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان، موضوع اشتغال است که امیدواریم این طرح موفق به رفع این چالش فکری دانشجویان بشود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت‌حیدریه نیز در این آیین گفت: این نهاد خدمات اجتماعی هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.

سیدسعید عبدالله‌زاه افزود: از این تعداد ۱۶ هزار نفر دانشجو هستند و از آنجا که محور فعالیت‌های ما بر ایجاد اشتغال برای جمعیت تحت پوشش متمرکز است لذا حداقل در قدم نخست، جمعیت دانشجویی خود را به سمت بهره‌گیری از این طرح هدایت می‌کنیم.