نمایشگاه بازارچه‌ صنایع خلاق دانشجویی دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا - نمایشگاه بازارچه‌های صنایع خلاق دانشجویی دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه با حضور مسوولان محلی در موزه مردم شناسی رباط طبسی این شهر افتتاح شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه با حضور ۱۵ گروه دانشجویی و با هدف معرفی توانمندی‌های عملی، فنی و هنری دانشجویان در رشته‌های برنامه‌نویسی، طراحی، خوشنویسی، دوخت و دوز و گردشگری به مدت ۱۰ روز دایر است.

مهدی رهنما افزود: محور و انگیزه اصلی برپایی نمایشگاه، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد بود بدین معنا که در کنار آموزش‌های علمی، موظف هستیم با شناسایی استعدادهای موجود در دانشگاه، به تلفیق علم و عمل پرداخته و "کسب و کارهای دانشجویی" را نیز رونق بخشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون "کانون برنامه‌نویسان جوان" دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه تشکیل و طراحی "اتوماسیون تغذیه" یکی از اقدامات آنهاست و در این نمایشگاه نیز غرفه برنامه‌نویسی را دایر کرده‌اند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: یکی دیگر از گروه‌های دانشجویی در حوزه بومگردی و گردشگری طبیعی فعالیت دارند و در این نمایشگاه به معرفی خدمات خود در حوزه گردشگری پرداخته‌اند.

نمایشگاه بازارچه‌ صنایع خلاق دانشجویی دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد
رهنما به فعالیت‌های مشابه در این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: از سه سال قبل بخشنامه‌ای با موضوع "هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت" به ما ابلاغ و در راستای تحقق آن، از دانشجویانی که دارای مهارت‌ در یک رشته خاص هستند خواستیم تجربیات و دانش خویش را به همکلاسی‌های خود منتقل کنند.

نمایشگاه بازارچه‌ صنایع خلاق دانشجویی دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد

رهنما افزود: بر این اساس تاکنون دوره‌های آموزشی فن بیان و آداب سخنوری، طراحی و نقاشی با مربیگری دانشجویان صاحب مهارت، برای دیگر دانشجویان برگزار شده است.

تعداد چهار هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته مقطع کاردانی و کارشناسی، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha