شهرکرد- ایرنا- اداره استاندارد بروجن در آیینی با حضور مدیرکل بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان این شهرستان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری ساختمان اداره استاندارد شهرستان بروجن گفت: بروجن از شهرستان‌های صنعتی استان است و با راه‌اندازی نمایندگی استاندارد بروجن زمینه اشتغال در این شهرستان از طریق ایجاد آزمایشگاه‌های همکار، شرکت‌های بازرسی و مراکز بازرسی مخازن سی. ان. جی. (CNG) فراهم شده است.

محمد کاظم منزوی همچنین در خصوص راه‌اندازی کارخانه تولید مخزن‌های کامپوزیتی در شهرستان بروجن، اظهار داشت: برای گرفتن مجوز استاندارد، پیگیری پروانه بهره‌برداری و ترخیص مواد اولیه از گمرک و حمایت‌های دیگر از سرمایه‌گذار واحد تولید مخزن‌های کامپوزیتی به‌منظور ذخیره گاز مایع به‌زودی پیگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره بر استانداردهای محصولات واحدهای صنایع غذایی و تولید بتن شهرستان‌های بروجن، لردگان، فلارد و خانمیرزا نظارت می‌کند.

مهدی پژوهش تاکید کرد: نمایندگی استاندارد شهرستان بروجن پس از ۱۱ سال تاخیر افتتاح شد که برای خدمات‌رسانی به ۴۵ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

فرماندار بروجن نیز گفت: این فرمانداری به‌منظور رشد تولید، ایجاد مراکز استاندارد و افزایش و ارتقای آن‌ها ساختمان مسکونی این فرمانداری را برای راه‌اندازی اداره استاندارد واگذار کرده است.

فتاح کرمی تصریح کرد هم‌اکنون ۴۵ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن واقع و مستقر شده است که نقش اصلی را در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان دارد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۵ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است و حدود ۴۰۰ واحد تولیدی در پنج شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت دارد.

چهارمحال و بختیاری با تکمیل و بهره‌برداری از واحد تولید سیلندرهای کامپوزیتی سی. ان. جی. (CNG) به‌عنوان تنها واحد تولیدی خاورمیانه و پنجمین واحد جهان در تولید این محصول استاندارد به‌شمار می‌رود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.