کرج - ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و شتاب علمی جهان گفت : حوزه هوش مصنوعی باید در برنامه هفتم توسعه کشور جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، بیژن نوباوه روز شنبه در آیین آغازبه کار رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در کرج افزود: طبق بررسی ها جایگاه بایسته برای هوش مصنوعی در برنامه توسعه هفتم کشور دیده نشده و باید دراین حوزه با جدیت وارد عمل شویم.

وی در عین حال گفت : مجلس شورای اسلامی با نگاه توسعه علمی کشور در برنامه توسعه هفتم بند های قانونی خوبی از جمله در عرصه رسانه و فرهنگ پیش بینی کرده است .

این نماینده مجلس افزود: اکنون در بخش توسعه علمی و علوم پیشرفته نیز مباحث مختلفی در مجلس شورای اسلامی مطرح است .

وی بایادآوری این نکته که انقلاب صنعتی پیشرفته طی ۱۵۰ سال در جهان شکل گرفت، اظهار کرد: در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی علمی در کشور هستیم و طی ۱۲ سال گذشته آمارها نشان می دهد حرکت های خوبی شروع شده اما فاصله ما با دنیا معنا داراست.

نوباوه تاکید کرد: پژوهش های علمی باید به محصول تبدیل کرد تا شاهد جهش و رشد و شکوفایی کشور باشیم .

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران به لحاظ علمی جزو بهترین های دنیا است اما باید فعالیت های مضاعفی برای ارتقا و حفظ این جایگاه انجام دهیم.

وی همکاری روزافزون بین دانشگاه و رسانه را در کشور نوید بخش روزهای بهتری در کشوردانست .

رویداد علمی و نمایشگاه هوش مصنوعی کشور از امروز به مدت چهار روز با حضور پژوهشگران این عرصه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ادامه دارد.