۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85239466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز میزبان چهارمین رویداد ملی هوش مصنوعی شد

کرج – ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اعلام کرد: این استان میزبان چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء شد.

به گزارش ایرنا، دکتر "حسین کلانتری خلیل آباد " روز سه شنبه در نشست خبری رویداد ملی عصر امید در کرج افزود: این رویداد از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه جاری با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این رویداد علمی دستاوردهای مختلف صنایع ، شرکت های دانش بنیان ، دستگاه های اجرایی و مبتکران و مخترعان کشور ارائه خواهد شد که معرفی دستاوردهای علمی و تبادل اطلاعات در خصوص این دستاوردها از اهداف مهم رویداد ملی عصر امید است .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: ۲۰۰ غرفه برای نمایش دستاوردهای تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در دانشگاه آزاد اسلامی کرج پیش بینی شده است که شرکت کنندگان آثار خود را در این غرفه ها ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه آزاد اسلامی البرز در حوزه آموزش هوش مصنوعی به دستگاه های اجرایی استان گفت : امسال حدود ۴۳۰ نفر از کارکنان شهرداری کرج در حوزه نظام مهندسی در این دانشگاه آموزش های لازم را فرا گرفتند.

کلانتری خلیلآباد با بیان اینکه امروز هوش مصنوعی به عنوان یک تحول عظیم جهانی یا پدیده فرا جهانی و متابرسی شدن مطرح است ، افزود: در این زمینه باید سرمایه گذاری لازم داشته باشیم تا بتوانیم با علم و دانش روز پیش برویم .

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت : این دانشگاه آمادگی لازم برای همکاری بیشتر با دستگاه های اجرایی در زمینه آموزش هوش مصنوعی و سایر بخش ها را دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: یکی از اهداف اصلی رویداد ملی عصر امید انعقاد قرارداد همکاری بین دستگاه های اجرایی و تولیدی با صاحبان دانش هوش مصنوعی است که با نظارت دانشگاه آزاد اسلامی محقق خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه آزاداسلامی البرز طرح های مختلفی در زمینه پیاده سازی هوش مصنوعی از جمله در بخش سلامت ، ساختمان و سایر بخش ها دارد که در این زمینه قراردادهای آموزشی با مراکز مختلف منعقد شده است .

دکتر "افشین زرگر " معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این نشست گفت : یکی از اهداف برگزاری رویدادعلمی و ملی عصر امید ، تقویت مشارکت حداکثری رشته های علوم انسانی در مقوله هوش مصنوعی ، توسعه بسترهای تعامل و همکاری سازنده با دستگاه های متولی فناوری ، هدایت رویداد های مشترک علمی و فناوری و معرفی قابلیت های موجود در زمینه هوش مصنوعی است .

وی ادامه داد: ارائه آخرین دستاوردهای علوم مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد بستری مناسب در جهت ارتباط و تعامل هر چه بیشتر بین آنها ، برقراری تعامل بین مراکز علمی و صنعتی و نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی، افزایش آگاهی و بینش عمومی نسبت به این شاخه علمی و فناوری های مربوطه از اهداف برگزاری این رویداد است .

زرگر گفت : تلاش ها بر این است تا حوزه های مختلف اداری ، اجرایی و تولیدی از جمله خدمات و مدیریت شهری به سمت بهره وری از هوش مصنوعی هدایت شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی البرز با برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید در واقع سه بخش مهم شامل شرکت های دانش بنیان ، نخبگان و شرکت های بزرگ تولیدی کشور را به هم معرفی خواهد کرد.

زرگر گفت : شناسایی استعدادها و بهره مندی از توان علمی جوانان نخبه در مراکز تولیدی و اداری کشور بخش دیگری از اهداف این رویداد ملی است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی البرز اظهار کرد: جلب حمایت ها از نخبگان در عرصه هوش مصنوعی بخشی دیگری از برنامه رویداد ملی عصر امید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha