بغداد - ایرنا - نماینده مجلس عراق مواضع برخی کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر اسراییل را مایه شرمساری و خجالت آور توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «حسن سالم» نماینده فراکسیون الصادقون در نطق خود در جلسه پارلمان عراق که به حمایت از مردم فلسطین اختصاص داشت، مواضع برخی کشورهای عربی در خصوص حمله صهیونیست ها به ساکنان غزه را از روی ترس و بزدلانه توصیف کرد.

وی افزود: آمریکا وقیحانه از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین عزیز فلسطین و غزه مظلوم حمایت می کند،ما امروز در مجلس عراق حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و قتل عام فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم.

سالم با اشاره به سکوت بی شرمانه جامعه بین المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و قتل عام مردم بی گناه غزه گفت: «جامعه منافق بین‌الملل از مسئولیت خود فرار و بر هلاکت صهیونیست‌های جنایتکار گریه می‌کند و چشم خود را بر نسل‌کشی در نوار غزه و قتل عام کودکان، زنان و سالخوردگان آن می‌بندد.

وی تاکید کرد که در صورت درخواست غزه، مردم عراق آماده حمایت مسلحانه از مردم فلسطین هستند.

سالم اضافه کرد: آمریکا وقیحانه رژیم غاصب صهیونیستی را در انجام این قتل عام حمایت می کند و کشورهای دیگر که هیچ توجهی به حقوق انسان ندارند از جمله انگلیس، فرانسه و ایتالیا که با بی شرمی رژیم کودک کش اسرائیل را مورد حمایت قرار می دهند.

وی اظهار کرد: متأسفانه شاهد مواضع بزدلانه و از روی ترسو برخی کشورهای عربی نسبت به آنچه در نوار غزه در حال وقوع است، هستیم.

نماینده فراکسیون الصادقون اظهار داشت: عراق مقاوم و استوار است و مردم این کشور به این بیانیه ها و برگزاری نشست ها بسنده نخواهند کرد و در صورت درخواست غزه، آماده حمایت از مردم فلسطین هستند.

وی از رئیس مجلس عراق خواست تا درخواست برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان های عربی را برای اتخاذ موضع قاطع و یکپارچه اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی در جهت حمایت از مردم فلسطین ارائه دهد.

مردم عراق طی روزهای گذشته در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی» و علیه جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها به ویژه ساکنان غزه، اقدام به برگزاری تجمع ها و راهپیمایی در نقاط مختلف این کشور کردند.

در این پیوند، هزاران نفر از مردم عراق روز جمعه همزمان با سایر مردم کشورهای اسلامی در حالی که کفن بر تن کرده بودند به خیابان ها آمدند و با تجمع در میدان التحریر بغداد پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

« باسم العوادی» سخنگوی دولت این کشور نیز گفته بود که در راستای مواضع قاطع و اصولی عراق در قبال مساله فلسطین، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دستور داد تا کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه که از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی محاصره شده اند، ارسال شود.

السودانی دوشنبه هفته گذشته نیز در جلسه هفتگی هیات دولت عراق تاکید کرد که موضع بغداد در قبال مساله فلسطین و همبستگی با مردم آن، قاطع و ثابت است.