برخی سازمان‌های عربی اسلامی برای نسل‌کشی در غزه چراغ سبز نشان می‌دهند

بغداد - ایرنا - یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراق به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه بیشتر سازمان‌های عربی و اسلامی در قبال جنایات اسراییل در غزه سکوت اختیار کرده‌اند و گویی برای نسل‌کشی مردم فلسطین، چراغ سبز نشان می‌دهند. 

«عباس العرداوی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای بود که برای آینده محور مقاومت و مساله فلسطین درس آموز است.

وی طوفان الاقصی را پاسخ طبیعی مقاومت فلسطین به رژیم اشغالگر پس از حملات گسترده و آشکار علیه مقدسات و فلسطینیان دانست و افزود: قبل از شروع عملیات، شاهد حمله نظامیان صهیونیست به زنان، کودکان و نمازگزاران در مسجد الاقصی و ساکنان قدس و جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به اماکن مقدس توسط شهرک نشینان صهیونیست بودیم.

العرداوی اضافه کرد: پیش از این تندروهای رژیم صهیونیستی با محاصره مرگبار مردم فلسطین و تلاش‌های فلاکت بار برای عادی‌سازی روابط با کشورها تصور می‌کردند که مردم سرافراز فلسطین مقابل آن‌ها زانو می‌زنند، سازش می‌کنند و مهاجرت و وطن جایگزین را می‌پذیرند.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: ضروری است که سازمان‌های بین المللی در مقابله با جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و محکومیت جنایت اخیر آن اقدام کنند، بی شک وظیفه مسلمانان است که برادران فلسطینی خود را یاری کنند و همه علما در خصوص کمک، حمایت و اتخاذ همه تدابیر برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین فتوا داده اند.

العرداوی درباره جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه و سکوت عمیق کشورهای غربی در قبال این جنایات افزود: در مقابل جنایات فجیع اشغالگران صهیونیست و استفاده از سلاح‌های ممنوعه آن‌ها، متوجه می‌شویم که متاسفانه بیشتر سازمان‌های عربی و اسلامی سکوت کرده‌اند و گویی برای نسل‌کشی مردم فلسطین، چراغ سبز نشان می‌دهند.

به گفته این تحلیلگر عراقی، عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه های مقاومت فلسطینی علیه رژیم اسرائیل انجام شد، فلسطین را به سمت پیروزی حتمی برابر صهیونیست ها سوق خواهد داد.

وی با اشاره به موضع قاطع مردم و دولت عراق در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی بیان کرد: موضع مردم، دولت و فعالیت‌های سیاسی عراق منطبق بر تکلیف شرعی برای حمایت از فلسطین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha