گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: طی ۲۴ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده در گرگان، ۵۶ کیلومتر در ساعت بوده است .

امان‌محمد کمالی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته وزش باد محسوس در گرگان بوده و در ایستگاه سنجش و پایش هواشناسی هاشم‌آباد ثبت شده است.

وی بیان کرد: وضعیت وزش باد در نواحی کوهستانی جنوب گرگان بوده که به داخل شهر رسیده و در ایستگاه‌های بندرترکمن، فرودگاه گرگان و مراوه‌تپه وزش باد خاصی نداشتیم.

وی تصریح کرد: به علت ورود سامانه ناپایدار از بامداد امروز و جابجایی این سامانه پایدار امروز دوشنبه با سامانه جدید که در حال ورود به استان است، شاهد وزش باد به نسبت شدید هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: وضعیت وزش باد تا بامداد فردا سه‌شنبه و مستقر شدن سامانه جوی ناپایدار، ادامه خواهد داشت.

کمالی ادامه داد: براساس تحلیل داده‌ها از نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، هشدار زرد را روز گذشته صادر کردیم.

وی افزود: تحلیل این داده‌ها، بارندگی، رعد و برق، پدیده مه و کاهش محسوس نسبی دما برای استان از صبح سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بارش پراکنده برف در ارتفاعات و وزش باد به نسبت شدید هم بر اثر فعالیت این سامانه در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان‌ گفت: این سامانه به نوعی براساس گزارشات دریافتی تا حدودی با بارش‌های پراکنده فعالیت خود را آغاز کرده و کل فعالیتش تا اوایل روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کمالی اضافه کرد: بر اثر فعالیت این سامانه جوی ناپایدار، احتمال آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای، برخورد صاعقه و بالا آمدن رودخانه و اخلال در عبور و مرور جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: به مردم نیز توصیه می‌کنیم در زمان فعالیت این سامانه، از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری و سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان هم گفت: با توجه به شروع شرایط نامساعد جوی و باد شدید در محدوده غرب و مرکز استان به دلیل برخورد درختان و اشیا معلق در هوا با شبکه برقی در برخی از نقاط خاموشی‌های بی‌برنامه اتفاق افتاده است.

سیداحمد موسوی دوشنبه شب در تماس با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه همکاران و واحدهای اتفاقات و عملیات مشغول ارائه خدمات و رفع عیوب به وجود آمده هستد، تا در اسرع وقت برق همه مشترکین وصل شود.

وی ضمن تشکر از صبر و همراهی همه مشترکین استان، تاکید کرد: مردم می‌توانند گزارشات اتفاقات رخداده را با شماره ۱۲۱ درمیان بگذارند.

موسوی اضافه کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن وزش باد و احتمال وارد آمدن خسارات به شبکه توزیع برق، گزارش جمع‌بندی نهایی میزان خسارت وارد شده به این شبکه پس از مساعد شدن شرایط جوی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.