۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85258653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای گلستان ۱۲ درجه خنک‌تر می‌شود

۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبر: 85258653
دمای هوای گلستان ۱۲ درجه خنک‌تر می‌شود

گرگان- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای، دمای هوای این استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

محمود محمدقلی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظها کرد: همچنین براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا، امروز با عبور موج کوتاه گاهی افزایش ابر و بارش ملایم پراکنده و در برخی نقاط مه آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: پس از این موج، تا دوشنبه شب جوی به نسبت پایدار همراه با روند افزایشی دما مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: تا فردا شرایط هوا پایدار خواهد بود و جو آرام با تقویت جریانات جنوبی سبب افزایش نسبی دمای هوا خواهد شد و شاهد ثبت دمای هوا بین ۳۰ تا ۳۵ درجه خواهیم بود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: از فردا شب امواج سامانه ناپایدار وارد استان خواهد شد و شاهد دگرگونی هوا، افزایش ابر و بارش پراکنده باران خواهیم بود.

وی یادآور شد: موج اصلی بامداد سه‌شنبه وارد استان می‌شود و تا ظهر چهارشنبه بخشی زیادی از آن از استان خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه ناپایدار سبب بارش موثر در اغلب مناطق استان به ویژه غرب و جنوب غربی و نیز کوهپایه خواهد شد.

محمدقلی‌پور اضافه کرد: فعالیت بعدی این سامانه ناپایدار، عصر و شب پنجشنبه به صورت بارش پراکنده باران در نواحی کوهستانی پیش‌بینی شده و در میان دشت نیز شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

وی بیان کرد: با عبور این سامانه از ظهر جمعه، جو استان آرام خواهد شد.

محمدقلی‌پور افزود: میزان بارش این سامانه ناپایدار در جنوب غرب استان به ویژه در کردکوی و بندرگز و مناطق کوهپایه‌ای، بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha