تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

خمین - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: ۶۸۱ فرصت شغلی معادل حدود ۸۹ درصد از تعهد امسال این شهرستان در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، «امیرعباس اکبری» روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، افزود: تعهد امسال این شهرستان برای ثبت در سامانه رصد ۷۶۷ نفر است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۸ مورد، صندوق کارآفرینی امید ۱۰ مورد، صمت ۲۴۹ مورد، فنی و حرفه‌ای یک مورد، میراث فرهنگی ۱۰ مورد، راهداری پنج مورد، کمیته امداد ۶۲ مورد، جهاد کشاورزی ۹۷ مورد، بهزیستی ۶۵ مورد، بسیج سازندگی ۹۷ مورد، بنیاد برکت ۴۳ مورد و بنیاد علوی ۳۰ مورد را در سامانه رصد ثبت کردند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین اظهار کرد: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی در سال جاری به دستگاه متولی پرداخت تسهیلات مشاخل خانگی تخصیص یافته است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: کمیته نظارت تکمیل کننده کارگروه اشتغال شهرستان است و این کمیته می‌تواند انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال را به حداقل برساند.

«وحید براتی زاده» افزود: اگر پرداخت تسهیلات با راستی آزمایی انجام نشود موجب ایجاد بدهی برای دریافت کنندگان و مشکل برای کارگروه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری اشتغال شهرستان در کارگروه اشتغال انجام می‌شود، ادامه داد: تخصص شهروندان خمین در کشاورزی است و باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی سال‌های اخیر، کشاورزی شهرستان به منظور استفاده بهینه از منابع آبی باید به سمت توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس حرکت کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری خمین گفت: اطلاعات پرداخت‌های پارسال بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازدگی در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ جمع آوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی خمین نیز در این نشست گفت: ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از اعتبارات تبصره ۱۸ امسال به این نهاد حمایتی در خمین تخصیص یافته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین نیز در این گفت: ۲۱ هنرمند صنایع دستی این شهرستان برای دریافت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات امسال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«علی مشهدی» افزود: تاکنون ۱۰ هنرمند موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خمین نیز بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال سهمیه امسال این نهاد از اعتبارات مشاغل خانگی است و ۲۸ متقاضی به بانک های عامل معرفی شدند.

«احمدرضا جعفری» گفت: ۱۵ میلیار و ۵۰۰ ملیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته به جهاد کشاورزی خمین جذب شده است.

وی توضیح داد: هفت طرح برای جذب ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات باقی مانده بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«جواد داودی » ادامه داد: ۹۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال معادل ۴۰ درصد از این اعتبار تاکنون در شهرستان جذب شده است.

وی افزود: ۱۲۹ نفر متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در قالب تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۶۷ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان به توسعه اشتغال اختصص پیدا می‌کند.

داودی اظهار کرد: تا سه میلیارد ریال تسهیلات برای احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: صندوق امداد ولایت امسال هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.