۱۵۸ هزار نفر ساعت مهارت فنی و حرفه ای در خمین ارایه شد

خمین - ایرنا - رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین گفت: ۱۵۸ هزار و ۳۲۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از ابتدای امسال تاکنون در واحد برادران این شهرستان ارایه شد.

مجید نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آموزش‌های مهارتی ارایه شده شامل ۳۰ هزار و ۵۳۸ نفر ساعت ثابت شهری، سه‌هزار و ۹۵۹ نفر ساعت سیار شهری و۱۲ هزار و ۵۳۹ نفر ساعت در روستا است.

وی ادامه داد: امسال ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر ساعت در پادگان، ۲۳ هزار و ۲۹۳ نفر ساعت در ندامتگاه، ۷۳ هزار و ۶۳۸ نفر ساعت در محیط واقعی کار و ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت در اصناف، آموزش‌های مهارتی ارایه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین گفت: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی امسال در واحد برادران خمین ارایه شد.

نصیری با اشاره به ۱۲۴ درصد تحقق تعهد واحد برادران مرکز فنی و حرفه ای خمین در ارایه آموزش‌های مهارتی در سال جاری، اظهار کرد: ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت تعهد امسال این واحد بود و در هشت ماه سال جاری ۱۶۹ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش ارایه شد.

نصیری افزود: امسال یک‌هزار و ۹۰۰ نفر شرکت کننده در آزمون هماهنگ و آنلاین در بخش برادران شرکت کردند .

وی، هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

نصیری اضافه کرد: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha