ایلام - ایرنا -فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه هنرمندان نقش مهمی در بازخوانی و افشای جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی دارند، گفت: نسل کشی صهیونیست ها باید به صورت هنرمندانه برای جهانیان افشا کنند.

‍ به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «جمال شاکرمی» روز چهارشنبه در دیدار با «سعید بهرامی» جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد. نسل کشی صهیونیست ها در غزه بزرگترین ظلمی است که در تاریخ بشریت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این ظلم به صورت واضح صورت می گیرد و آن قدر آشکار است که کسی نمی تواند منکر آن شود.

سردار شاکرمی افزود: با توجه به اینکه هنرمندان با تکیه بر ذوق و احساس درونی بر موضوعات اجتماعی تاثیر گذار هستند، طبیعی است که بیش از دیگران نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود، واکنش نشان دهند و این واکنش، در آثار هنری آنها انعکاس پیدا می کند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: هنرمندی که نسبت به این ظلم بزرگ بشریت سکوت کند، طبعا باید اول به وجدان خودش و بعد به جامعه پاسخگو باشد.

وی گفت: اکنون زمانی است که هنرمندان با ورود به عرصه کاری خود نسل کشی صهیونیست ها را هنرمندانه افشا کنند.

سردار شاکرمی در پایان از آمادگی استان ایلام برای میزبانی اختتامیه جشنواره فیلم بسیج تاکید کرد.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت: سازمان بسیج هنرمندان آمادگی دارد تا با تولید آثار فاخر جنایات اسراییل را در عرصه های بین المللی افشا کنند.

«سعید بهرامی» افزود: موضوع قدس و جنایات اسرائیل با توجه به اهمیت آن به موضوعات ابلاغی در جشنواره های بسیج اضافه خواهند شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: جشنواره های شعر، ادبیات داستانی، فیلم و تئاتر در ماه های پیش رو در سراسر کشور برگزار می شوند.

به گزارش ایرنا، جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور برای بازدید از کانون ها و انجمن های بسیج هنرمندان استان به ایلام سفر کرده است.

در این دیدار مقرر شد که اختتامیه جشنواره فیلم بسیج به میزبانی استان ایلام برگزار شود.

هفت کانون بسیج هنرمندان در سطح شهرستان های استان و هفت انجمن در بخش های مختلف هنری از جمله شعر، عکس، فیلم، ادبیات داستانی، عکس، تئاتر، صنایع دستی و هنرهای تجسمی در استان ایلام فعالیت دارند.