مشاور رئیس‌جمهوری: حماس و سرزمین فلسطین حقیقت انکارناشدنی است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری با اشاره به مقاومت دلیرانه، قدرتمندانه و صبورانه مردم فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» در برابر رژیم صهیونیستی گفت: حماس و سرزمین فلسطین یک حقیقت انکار ناشدنی هستند.

به گزارش ایرنا، رویداد جهانی «نفس های غزه» یکشنبه- پنجم آذرماه- با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری، جواد منصوری نخستین فرمانده سپاه پاسداران، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز فلسطینی در باغ موزه قصر آغاز به کار کرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در این مراسم اظهارداشت: مسئله مهمی که امروزه قابل توجه است، مقاومت دلیرانه، قدرتمندانه و صبورانه مردم فلسطین در طول این ۵۰ روز و سال‌های گذشته در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

آیت الله اختری با اشاره به اینکه حماس و سرزمین فلسطین یک حقیقت انکار ناشدنی هستند، گفت: این مردم در طول این مدت با مقاومت دلیرانه خود در «طوفان الاقصی» صبر حیرت‌انگیزی را به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: در این مدت فریادها و مقاومت‌های حماس و مردم غزه در رسانه مخابره شد اما هیچ‌کس ندید که حتی یک مرد یا یک زن و یا یک کودک اظهار تالم و خستگی کند، این مردم به پیروزی خود افتخار می‌کنند و صبرشان ستودنی است و باید از مقاومت معجزه‌آسای آنان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مبازره مردم غزه، مبارزه حق علیه باطل است، اظهارداشت: حمایت از آنان هم حمایت از حق است و این واقعه نشان داد چه کسی در کنار حق و چه کسانی در کنار باطل هستند.

آیت الله اختری با اشاره به اینکه آمریکا و اسراییل دشمن بشریت هستند، گفت: مقاومت اسلامی حماس برای توقف جنایات آنان عملیات خود را آغاز کرد و امروز که اسراییل مدعی بود با قدرت و ارتش آهنین شکست‌ناپذیر است، دیدیم که ظرف کمتر از ۲ ساعت شکست مفتضحانه‌ای در طوفان الاقصی خورد و در ابعاد سیاسی هم ۱۲۰ کشور علیه آنان رای دادند.

واکنش‌ هنرمندان به جنایات رژیم صهیونیستی

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه دل‌ها امروز از شهادت مردم غزه پر خون است اما طلیعه مقاومت آنان به دل‌ها نوید پیروزی می‌دهد، اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری در برابر وقایع مهم داخل و خارج از کشور که با فرهنگ سیاسی و هنری ما سر جنگ دارد اقدامات و واکنش‌های سریع در زمینه هنری نشان می‌دهد.

مشاور رئیس‌جمهوری: حماس و سرزمین فلسطین حقیقت انکارناشدنی است

سمیعی با اشاره به واکنش‌ هنرمندان به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین افزود: جشنواره کاریکاتور در واکنش به توهین به مقدسات در جشنواره فیلم کن، پویش خوشنویسی در باغ کتاب و پویش جهانی «هم‌نفس با غزه» از این دست واکنش‌هاست.

وی در ادامه قطعه موسیقی «خونه» را اجرا کرد.

بسیج در کشورهای عراق و سوریه الگوبرداری شده

نخستین فرمانده سپاه پاسداران نیز در این مراسم با اشاره به حجم شدید توطئه‌ها، تجزیه‌طلبی‌ها، تحریم‌ها و تهدیدها در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۶ ماه قبل از پیروزی انقلاب، شاه گفته بود اگر من بروم ایران به ایرانستان تبدیل می‌شود. این یعنی ایران تکه تکه می‌شود چرا که انگلستان و اسراییل دنبال آن بودند که ایران به هشت کشور تقسیم شود اما وقتی سپاه زیر نظر شورای انقلاب تشکیل شد، نقشه‌های آنان به باد فنا رفت.

منصوری افزود: آمریکایی‌ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی برای سقوط نظام اقدام کردند اما تامین امنیت مردم در مساجد شکل گرفت و یک حرکت مردمی در دفاع از کشور آنها را ناکام گذاشت.

وی با اشاره به پنجم آذر سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تاسیس بسیج گفت: «صدور انقلاب اسلامی» و «تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی» مدنظر بسیج بود و امروز می‌بینم که بسیج در دیگر کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و... الگوبرداری شده است و آنچه امروز در صحنه حماس می‌بینیم نوعی ادامه تفکر، فرهنگ و ارزش‌های بسیج است.

مشاور رئیس‌جمهوری: حماس و سرزمین فلسطین حقیقت انکارناشدنی است

نمایش آثار هنرهای تجسمی «هم‌نفس با غزه» در نمایشگاه‌های خارجی

مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز در ادامه با بیان اینکه در قرآن بیش از یکصد بار در ۴۴ سوره قسم یاد شده است، اظهارداشت: صبری که مردم غزه کردند به خاطر قسمی است که خداوند به آنها بشارت داده است.

سلیمانی با اشاره به آثار تولید شده در نمایشگاه هنرهای تجسمی «با نفس‌های غزه» گفت: ۱۴ هزار ایمیل به هنرمندان تجسمی سراسر جهان مخابره شده و از میان ۸۰۰ اثر ارسال شده، ۱۸۰ اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که قرار است در نمایشگاه‌های داخلی و حتی خارجی به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مظلومیت مردم غزه باید در این آثار ثبت و ضبط شود، افزود: کتاب این مجموعه آثار با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر خواهد شد.

دکلمه‌خوانی دانش‌آموز هندی درباره فلسطین، اجرای سرود دانش‌آموزی با حضور ۲۵ دانش‌آموز کشورهای مسلمان جهان، ارتباط زنده با خبرنگار مستقر در غزه و ارتباط مستقیم با دکتر اسکندری از اساتید هنری بین‌المللی از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

در پایان این همایش، نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع غزه با بیش از ۲۰۰ اثر در زمینه‌های عکس، گرافیک و کاریکاتور از هنرمندان بیش از ۳۰ کشور جهان با حضور مهمانان افتتاح شد.

مشاور رئیس‌جمهوری: حماس و سرزمین فلسطین حقیقت انکارناشدنی است

این نمایشگاه به مدت ۱۴ روز و تا ۱۹ آذرماه در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، میدان پلیس مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علی‌رغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند. رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت هفت صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha