سنندج- ایرنا- کارگردان برجسته تئاتر کشور گفت: هنرمندان وظیفه دارند از طریق هنر، ماهیت ویرانگر جنگ را برای جامعه افشا کنند.

قطب الدین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با جنگ اسرائیل و فلسطین که منجر به کشته شدن افراد بی گناه زیادی شده است، اظهار کرد: هنرمندان هم چون دیگر اقشار مردم در مقابل حوادثی که اتفاق می افتد و به ویژه رویدادهایی که همه جامعه را درگیر می کند و بر روح و روان آنها اثر می گذارد، رسالت هایی برعهده دارند.

وی اضافه کرد: بزرگ ترین وظیفه ای که امروز هنرمندان در مقابل حوادث پیش آمده در غزه دارند این است که به خوبی نشان دهند جنگ تا چه حدی وحشتناک و ضد انسانی است.

این کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور با بیان اینکه هنرمندان نباید در زمان جنگ وارد بُعد تبلیغات سیاسی شوند، ادامه داد: در این مواقع باید هنرمندان ماهیت جنگ را افشا و به عبارتی در این زمینه افشاگری کنند.

صادقی با اشاره به اینکه جنگ سازنده نیست بلکه ویرانگر است، افزود: انسان ها شایسته زندگی کردن در آرامش و داشتن فرصت فکر کردن و دنبال کارهای فرهنگی و هنری رفتن هستند نه اینکه به کُشتن یکدیگر بپردازند.

وی با بیان اینکه خودش فردی ضدجنگ و طرفدار صلح است، گفت: اگر در هر جامعه ای صلح وجود نداشته باشد در آن خبری از مدنیت، عشق و هنر هم نخواهد بود.

این کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور که خود چندین نمایش با موضوع جنگ را نویسندگی و کارگردانی کرده است، یادآور شد: در جنگ زن ها و کودکان بی گناه کشته می شوند افزون بر این ستم بزرگی هم به مردها خواهد شد بنابراین باید به دنبال نشان دادن چهره واقعی جنگ باشیم.