۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85263901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان رسالت بیان کشتار وحشیانه کودکان و زنان را در جنگ دارند

سنندج- ایرنا- یکی از بازیگران حاضر در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: هنرمندان وظیفه دارند از طریق هنرشان به بیان کشتار وحشیانه کودکان و زنان در جنگ بپردازند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مریوان، محسن یارمحمدی روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما هنرمندان جنایت اتفاق افتاده در غزه را محکوم می کنیم.

وی اضافه کرد: مهم نیست چه افراد یا کشورهایی اقدام به ایجاد جنگ و درگیری میان ملت ها می کنند و از آن سود می برند آنچه حائز اهمیت است جان کودکان و زنان بیگناهی است که در این حوادث ناگوار از دست می رود.

بازیگر نمایش غول مرحله آخر در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: وقتی کودکان و زنانی در غزه و یا در هر نقطه از این دنیا به طرز وحشیانه ای کشته می شوند یکی از رسالت های هنرمندان این است سکوت نکنند و آن را محکوم کنند و با زبان هنر خویش به بیان آن بپردازند.

یارمحمدی یادآور شد: «نه به جنگ»، جمله کامل و گویایی است و همه ما خواهان آن هستیم و امیدواریم روزی فرا برسد که دیگر هیچ فردی به ویژه کودکان و زنان در جنگ بین ملت ها جانش را از دست ندهد.

وی اضافه کرد: ما در نمایش خود به بیان معضلات و آسیب های موجود در جامعه پرداختیم و در عصر حاضر هم معضلی مهم تر از جنگ و کودک کشی نداریم و در این جشنواره سعی کردیم این بخش را برجسته تر مطرح کنیم.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۲۵ مهر امسال آغاز بکار کرد و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

این جشنواره در۶ بخش آزاد، آیینی- سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولان، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت در حال برگزاری است.

داوران این دوره متشکل از بهروز غریب پور، محمودرضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، رضا فیاضی، افشین خدری و امیرحسین شفیعی است.

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تئاتر خیابانی و با محوریت فرآیند تولید اثر دراماتیک برای فضاهای بیرونی با رویکرد توسعه فرهنگ و جهانی شدن از جمله برنامه های جنبی این دوره از جشنواره است.

۲۱۵ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد با رای هیات بازبین ۳۸ اثر برای اجرا به مرحله نهایی راه پیدا کرد که از این تعداد چهار اثر مربوط به کشورهای ترکیه، عراق، تونس و ارمنستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha