اسلامشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: با قلع و قمع ساخت وسازهای غیرمجاز پنج هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی روستای گلدسته از بخش چهاردانگه این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، مسعود ایلکا روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: پنج مورد دستور قضایی تبصره ۲ ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها صادره توسط رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه اجرا و ساخت و سازهای غیرمجاز در این زمین ها تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: این ساخت و سازها شامل بنای احداثی ویلایی، سکوی سیمانی، آلاچیق، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، شهرداری منطقه ۵ اسلامشهر و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری، اورژانس و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان قلع و قمع شد.

این مسئول اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

ایلکا افزود: براساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: رویاهای سازندگان ویلاهای غیر مجاز نقش برآب و اراضی کشاورزی اسلامشهر از ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شد.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.