۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۵
کد خبر: 81867790
T T
۰ نفر
بيش از 26 هزار متر از اراضي كشاورزي فيروزكوه رفع تصرف شد

تهران- ايرنا- مديرجهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه گفت: در سالجاري 26 هزار و 768 متر مربع از اراضي كشاورزي اين شهرستان رفع تصرف شد.

مسعود ايلكا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از قلع و قمع 89 مورد از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي كشاورزي اين شهرستان خبر داد و افزود: بمنظور اجراي قانون اصلاحي حفظ كاربري اراضي زراعي و باغات 89 مورد تغيير كاربري غيرمجاز در اراضي كشاورزي روستاهاي فيروزكوه قلع و قمع و به حالت اوليه بازگشته شد.
وي بيان كرد: اين اراضي غيرمجاز عمدتا بصورت ديواركشي و بنا احداث شده بود كه به دستور مراجع قضايي و با حضور عوامل نيروي انتظامي و دادستاني آزادسازي شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه ادامه داد: اين ساخت و سازهاي غيرمجاز در روستاهاي سيمين دشت، حصاربن، مرزداران كلفور، ارجمند، امين آباد، ورسخوران و طهنه بود.
وي خاطرنشان كرد: بمنظور پيشگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز سه گروه دهگردشي، دو گروه در بخش مركزي با 52 روستا و يك گروه در بخش ارجمند با 17 روستا فعال سازي شده و از 177 مورد ديواركشي و احداث بناي ديگر جلوگيري شد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه ابراز اميدواري كرد كه از اين پس متقاضيان تغيير كاربري قبل از هرگونه اقدام موضوع را از طريق كارشناسان امور اراضي اين شهرستان استعلام كنند.
تهرام/7243//1348