یزد- ایرنا- یک واحد پیشرفته تولید کاشی و سرامیک عصر پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و تفت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان صمت استان یزد، کارخانه تولید کاشی و سرامیک هرمس‌ سرام شهرستان تفت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ میلیون یورو ایجاد شده و این واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۵۰ نفر را فراهم آورده است.

این واحد تولیدی به‌دلیل نحوه تولید کاشی اسلب از لحاظ ابعاد، ظرافت و شفافیت یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود و ظرفیت تولیدی این واحد سه میلیون متر مربع در سال اعلام شده است.

امروز /پنجشنبه/ با حضور "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان یزد چند طرح تولیدی و زیربنایی با اعتبار ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استان یزد دارای بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر است و با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.