یک واحد پیشرفته تولید کاشی و سرامیک در تفت استان یزد به بهره‌برداری رسید

یزد- ایرنا- یک واحد پیشرفته تولید کاشی و سرامیک عصر پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و تفت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان صمت استان یزد، کارخانه تولید کاشی و سرامیک هرمس‌ سرام شهرستان تفت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ میلیون یورو ایجاد شده و این واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۵۰ نفر را فراهم آورده است.

این واحد تولیدی به‌دلیل نحوه تولید کاشی اسلب از لحاظ ابعاد، ظرافت و شفافیت یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود و ظرفیت تولیدی این واحد سه میلیون متر مربع در سال اعلام شده است.

امروز /پنجشنبه/ با حضور "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان یزد چند طرح تولیدی و زیربنایی با اعتبار ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استان یزد دارای بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر است و با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کاشی و سرامیک کشور محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha