قم - ایرنا - اجتماع «کودکان غزه در آغوش مادران جهان» امروز جمعه ٢٨ مهرماه با حضور پرشور مادران و کودکان ١٢٠ کشور دنیا و سخنرانی رئیس موسسه روایت سیره شهدا در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این اجتماع که مادران و کودکان با هدف اعلام انزجار از جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و در حمایت از مادران و کودکان شهید غزه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گرد هم جمع شدند .

در این اجتماع حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا سخنرانی و علی حبیب‌زاده مداحی کرد.

مادران که به همراه کودکان خود در این مراسم حضور یافته بودند با سر دادن شعارهایی «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایات وحشیانه اشغالگران غاصب علیه کودکان و زنان و مردم بی دفاع غزه محکوم کردند و از مجامع بین المللی خواستند اقدامات قانونی برای توقف هر چه زودتر این حملات را انجام دهند.

کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم که پرچم‌های غزه و حزب الله لبنان و ایران در دست داشتند با کودکان فلسطینی ابراز همدردی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جوشقانیان در این مراسم اظهار کرد: ۷۵ سال جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مظلومان غزه پایان ندارد، بمباران و تحریم همه‌جانبه مردم غزه همچنان دارد و امروز هم آب، غذا، دارو و امکانات اولیه زندگی را از آنها دریغ داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امام فرمودند ما مظلومان پیروز خواهیم شد و خون بر شمشیر غلبه پیدا خواهد کرد، گفت: پیامبر (ص) فرمودند من به ۵ دلیل بچه‌ها را دوست دارم؛ زیرا آنها اهل گریه‌اند، اهل خاک‌بازی‌اند، اهل جمع‌آوری مال و حرص و ولع نیستند، هر چه دارند را می‌خورند و به دیگران هدیه می‌دهند و غم فردا را ندارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسرائیل بمب‌های خاص یک تنی که ضد بتن است و برای مراکز نظامی به کار می‌رود را بر سر زن و کودک فلسطینی می‌ریزد، گفت: اکنون گریه‌های بچه‌های غزه که از طفولیت با نور توحید آشنا شدند را کسی نمی‌شود، آن‌ها زیر خروارها خاک مدفون می‌شوند و مالی برای جمع‌آوری و غذایی برای خوردن ندارند.

وی با بیان اینکه ظلم ماندنی نیست و به خود ظالم بر می‌گردد، گفت: به امید خدا به‌زودی رژیم غاصب صهیونیستی نابود خواهد شد این ظلم‌ها دامن خودش را خواهد گرفت.