تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از امکان ثبت نام کلاس‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در سامانه جامع پرورشی خبر داد.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی روز شنبه با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و ضرورت یکپارچه سازی سامانه ها و ثبت نام ها، از آغاز ثبت نام کلاس های کانون های فرهنگی تربیتی در سامانه جامع پرورشی خبر داد و گفت: این موضوع برای مدیران کانون های فرهنگی هنری خواهد بود؛ مدیران کانون های فرهنگی تربیتی باید بعد از ورود به صفحه کاربری خود، در سامانه جامع پرورشی (نورینو)، با وارد کردن کد کانون به عنوان نام کاربری و کلمه عبور در صفحه اصلی سامانه نورینو، از بالای صفحه گزینه کلاس، گزینه جدید را انتخاب و اطلاعات مربوط به کلاس را ثبت کنند.

وی افزود: کلاس ثبت شده بلافاصله برای همه در سامانه مای مدیو دانش آموزان مدارس تابعه منطقه، ناحیه وشهرستان قابل رویت خواهد بود و افراد می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اظهار کرد: ثبت منظم کلاس ها در سامانه، میزان ثبت نام دانش آموزان در کلاس ها از طریق سامانه، کیفیت کلاس های برگزاری شده و میزان رضایت دانش آموزان از کلاس ها، از مهم ترین ملاک های ارزیابی عملکرد کانون های فرهنگی تربیتی خواهد بود.
 

اعلام آخرین فرصت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند به عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی، تا ۱۵ آبان فرصت ثبت‌نام دارند.

اصغر باقرزاده امروز با اشاره به نقش دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی افزود: دانش آموزان علاقه‌مند برای داشتن یک مسئولیت مهم در مدرسه می‌توانند عضو تشکل‌های دانش آموزی شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان برای این اقدام، می‌توانند در سامانه my.medu.ir و از بخش «نورینو»، در قسمت تشکل‌های دانش آموزی در یک یا چند تشکل که علاقه مند هستند، ثبت نام کنند.

به گفته باقرزاده بعد از اتمام ثبت نام، هر کدوم از دانش آموزان در یکی از تشکل‌ها و گروه‌های مدرسه خود، مسئولیت می‌گیرند و مسئولیت اجرای بسیاری از کارهای پرورشی مدرسه را بر عهده خواهند گرفت که در نهایت به میزان فعالیت در تشکل امتیاز بیشتر دریافت می‌کنند.

براساس اعلام معاون پرورشی و فرهنگی مهلت ثبت نام نیز تا ۱۵ آبان ماه خواهد بود.