۶ طرح تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۶ طرح تربیتی و فرهنگی با مشارکت اولیای دانش آموزان در این دستگاه تعلیم و تربیت اجرا می‌شود.

حسین میرزایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای بهره مندی از نقش‌های تربیتی والدین در اجرای فعالیت‌های فراگیر پرورشی و فرهنگی، مدیران مدارس می‌توانند مشخصات ۶ نفر از والدین توانمند و علاقه مند را در سامانه سیدا (سامانه پرورشی) ثبت و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح اجرایی با همکاری والدین در این زمینه «نمازیار» است که در قالب فایل‌های صحیح خوانی نماز دانش‌آموزان مدرسه اجرا می‌شود، اظهار داشت: «اردویار» هم نام دیگر طرح مشارکتی است که در قالب اطلاع‌رسانی و راهنمایی دانش‌آموزان به ثبت‌نام در اردو و تأمین محتوا برای اردوهای دانش‌آموزان مدرسه فرزند خودشان انجام می شود.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: «رقابت یار» با توجه به استعداد و علاقه دانش آموزان، آنان را تشویق به ثبت نام در یکی از رشته‌های مسابقاتی یا جشنواره‌ای می‌کند و در تامین محتوا و برگزاری مرحله مدرسه ای مسابقات یاری می‌رساند.

میرزایی اضافه کرد: « تشکل یار» هم طرح دیگری است که با در نظر گرفتن علاقه و توانمندی دانش آموزان، آنان را تشویق به ثبت نام در یکی از تشکل‌های دانش‌آموزی می‌کند و کمک می کند که تشکل ها فعالیت خودشان را آغاز و کنش گری لازم را در جهت انجام ماموریت های محوله داشته باشند.

وی افزود: از دیگر طرح‌های اجرایی با همکاری والدین و آموزش و پرورش «پاسخ یار» است که در قالب سؤالات رسیده از طرف دانش‌آموزان مدرسه فرزند خودشان را بررسی و نسبت به ارائه پاسخ به سؤال‌ها یا ارجاع به کارشناسان تایید شده، اقدام می‌کنند.

میرزایی ادامه داد: «رصد یار» نیز از دیگر طرح‌هایی است که به عنوان رصد یار تعیین شده، توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل، ابلاغ می گیرند که نسبت به ارزیابی میدانی فعالیت‌های پرورشی مدارس به صورت حضوری اقدام و نتایج بازدید را در سامانه ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha