تهران- ایرنا- فناوری‌های نوین با هدف ارتقاء بهره‌ وری و بهبود نظامات مدیریتی در آموزش و پرورش طبق برنامه هفتم توسعه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی نوبت سوم یکشنبه شب (۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۹۱) به تصویب نمایندگان رسید.

طبق ماده (۹۱) که تصویب شد، به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه باز مهندسی و اصلاح کند و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشوربه تصویب هیأت وزیران برساند.

الف - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهادهای مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و خانواده و جلب مشارکت‌های آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط.

ب - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی

پ - حذف ساختارهای غیرضرور و موازی در ستاد، استان‌ها و مناطق

ت - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیم‌گیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

ث - به کارگیری فناوری‌های نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایندهای کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانه‌های کاربردی آموزش و پرورش.

نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق با ماده (۹۱) موافق بودند که با رای نمایندگان این ماده تصویب شد.