به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی نوبت سوم یکشنبه شب (۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۹۱) به تصویب نمایندگان رسید.
طبق ماده (۹۱) که تصویب شد، به منظور ارتقای بهرهوری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریتهای مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه باز مهندسی و اصلاح کند و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشوربه تصویب هیأت وزیران برساند.
الف - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهادهای مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروههای جهادی و خانواده و جلب مشارکتهای آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط.
ب - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی
پ - حذف ساختارهای غیرضرور و موازی در ستاد، استانها و مناطق
ت - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیمگیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله
ث - به کارگیری فناوریهای نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایندهای کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانههای کاربردی آموزش و پرورش.
نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق با ماده (۹۱) موافق بودند که با رای نمایندگان این ماده تصویب شد.