اراک - ایرنا - وزیر کشور گفت: چهار میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است و دولت تمام ظرفیت خود را برای تکمیل این طرح‌ها بکار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی» روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست طرح مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اراک، افزود: چهار نوع مسکن از جمله حمایتی، بافت فرسوده، دستگاه‌های اجرایی و مسکن ملی در سراسر کشور در حال ساخت‌ است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران نیز در این زمینه فعال است، به عنوان مثال سپاه روح‌الله استان مرکزی ساخت یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در اراک آغاز کرده که اکنون ۱۳۰ واحد از مجموع این واحدها به بهره‌برداری رسید.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: زحمات زیادی برای اجرای طرح‌ها کشیده می‌شود و امید است این اقدامات که توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود به اطلاع مردم رسانده شود.

وحیدی گفت: مردم باید از تدابیر و خلاقیت‌ها و زنجیره فعالیت‌هایی که برای انجام طرح‌ها کشیده می‌شود آگاه شوند و بدانند که مسئولان و دولت، نیروهای مسلح در کنار یکدیگر در جای جای کشور برای رفع مشکلات جامعه در حال تلاش و کوشش هستند و این روحیه به مردم منتقل شود.

وی ادامه داد: ساخت مسکن پیشران اقتصاد است و اجرای طرح‌های مسکن سازی می‌تواند بیش از ۲۰۰ صنعت را فعال کرده و نقش مهی در رفع بیکاری دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: ساخت مسکن علاوه بر ایجاد اشتغال، در سبد اقتصادی و کاهش تورم جامعه نقش مهمی دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سپاه برای مسکن ملی پیش قدم شده و توفیقات زیادی نیز داشته است.

سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» افزود: سپاه روح‌الله قبل از اینکه به تامین مسکن پرسنل خود بپردازد در جهت ساخت مسکن محرومان پیش‌قدم شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یک‌هزار ۶۰۰ مسکن محرومان با کمترین قیمت و ۱۰۰ ها کیلومتر لایروبی قنات انجام شده، توزیع ۲ هزار بسته جهیزیه بخشی از اقدامات سپاه روح‌الله در ۲ سال گذشته بوده است.

سردار کریمی گفت: مجتمع مسکونی شهید سلیمانی اراک در قالب یک‌هزار و ۳۴۲ واحد یکی از طرح‌های سپاه روح الله است که مرحله نخست آن اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به استان مرکزی است.