سند مالکیت چهارهزار هکتار از شهر جدید امیرکبیر صادر شد 

اراک - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: سند مالکیت چهارهزار هکتار از شهر جدید امیرکبیر اراک در سه قطعه با هدف تسهیل در امور ساخت و ساز صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دلاوری روز چهارشنبه در آیین تحویل این اسناد مالکیت، افزود: سند مالکیت حدنگاری (تک برگ) قطعات تفکیکی یک‌هزار و ۸۰۰ قطعه برای شهر جدید امیرکبیر در آینده نزدیک صادر می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به مواد ۳، ۹و ۱۱ قانون حدنگار مصوب، ۹۳ دستگاه اجرایی مکلف شدند اسناد املاک خود را به صورت حدنگاری اخذ کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هکتار اراضی موجود در این استان، برای ۲ میلیون هکتار اراضی ملی حدنگاری و سند به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است.

دلاوری اظهار کرد: از ۹۰۰ هزار هکتار باقیمانده، ۴۷۱ هزار هکتار، اراضی کشاورزی است که ۶۰ درصد اراضی حدنگاری و سند زراعی برای آنها صادر شده است.

وی عنوان کرد: بقیه اراضی بافت مسکونی شهر و روستا است که طی فراخوان عمومی اعلام شد و مردم باید برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک برگی، به دفاتر ثبتی مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی، با بیان اینکه، این استان در صدور سند مالکیت از استان‌های پیشرو است، تاکید کرد: سند مالکیت دستگاه‌های دولتی استان مانند نیروهای مسلح ۱۰۰ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۹۲ درصد و مخابرات ۹۰ درصد به شکل سند حدنگاری بنفش رنگ صادر شده است.

دلاوری گفت: استان مرکزی در صدور اسناد مالکیت در طرح نهضت ملی، از استان‌های پیشرو است که در تفرش ۱۶۲ قطعه سند بنفش رنگ صادر شده است.

وی اظهار کرد: امید است استان مرکزی در صدور سند مالکیت در شهرهای جدید جزو استان‌های برتر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این آیین گفت: اداره ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در صدور سند تک برگی(حدنگاری) در سطح ملی پیشرو است و امید است در شهر مهاجران صدور سند مالکیت برای متقاضیان به زودی اجرایی شود.

سعید میرزایی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید در طرح «ترهین» نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه بود و با توجه به اینکه سند دفترچه‌ای وجود داشت، اما بانک‌ها «ترهین» را از شرکت عمران قبول نمی‌کردند.

وی افزود: تمام استان‌ها در طرح ترهین نهصت ملی دچار چالش هستند و فقط بانک مسکن به جهت وظیفه ذاتی ساخت و ساز و پرداخت وام در این زمینه همکاری دارد اما سایر بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: با هدف جلب اسکان بیشتر در شهر جدید امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک، سند تفکیکی در این شهر صادر می‌شود.

شهر جدید امیرکبیر از سال ۹۰ در مسیر اراک - قم ایجاد شده ‌و هم‌اکنون دارای حدود یک‌هزار نفر جمعیت ثابت و حدود سه‌هزار نفر جمعیت سیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha