بوشهر- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۲۴۵ هزار و ۷۲۸ نسخه کتاب توسط بوشهری ‌ها از کتابخانه‌های این استان برای مطالعه به امانت گرفته شد که نشان از حرکت رو به جلو و چشم انداز مطلوب کتاب‌خوانی در این استان دارد.

حیدر راهب روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در ۶۷ باب کتابخانه نهادی استان بوشهر تعداد یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۸۷۵ نسخه کتاب در زیربنایی به مساحت ۲۶ هزار و ۴۰ متر موجود است.

وی افزود: ۵۸ هزار و ۹۹۶ نفر عضو ثابت کتابخانه‌های این استان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در یک سال گذشته در مجموع برای بازطراحی کتابخانه‌‎های عمومی استان بوشهر در چغادک، چاهکوتاه، دالکی، آبطویل و کاکی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

راهب بیان کرد: از لحاظ سرانه کتابخانه‌ای، شهرستان عسلویه به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه و شهرستان تنگستان برای هر ۲۵ هزار نفر ۳.۱ کتابخانه عمومی دارد که به ترتیب کمترین و بیشترین سرانه کتابخانه‌ای استان بوشهر را دارا هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می توانند کتابخانه داشتند باشند، افزود: در استان بوشهر در مجموع ۱۲ کتابخانه روستایی و ۷ کتابخانه شهری کمبود داریم که طبق برآوردهای انجام شده به غیر از کتابخانه های موجود شهرستان های بوشهر سه، دشتستان چهار، تنگستان سه، دشتی ۲، کنگان ۲، عسلویه ۲، شهرستان دیر، جم و گناوه هر کدام یک کتابخانه جدید نیاز دارند.