بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: این استان درحوزه کشاورزی و آبزی پروری جایگاه ویژه ای دارد اما استفاده بهینه از این ظرفیت نشده است.

به گزارش ایرنا ، احمد محمدی زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد میگوی پرورشی و بخش عمده گوجه خارج از فصل کشور (۷۰۰ هزار تن سالانه) متعلق به استان بوشهر است .

وی افزود: در استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴هزار و ۵۰۰ هکتار وجود دارد که از این مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اصله در سطح ۳۱ هکتار بارور هستند .

محمدی زاده یادآورشد: استان بوشهر با تولید میانگین سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن رتبه دوم تولید خرما در کشور شناخته شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دارای قابلیت‌های متعددی در عرصه اقتصادی و تجاری است اما به تناسب این ظرفیت مورد استفاده بهینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر دارای پیشینه تجارت و بازرگانی است و روزگاری قطب تجارت کشور بوده است افزود: باید از ظرفیت گردشگری استان به‌ویژه گردشگری تجاری نهایت بهره را ببریم.

محمدی زاده افزود: حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی مناسبی برای بهبود وضعیت اشتغال پایدار جوانان بومی استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: استقرار صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی، تاسیسات صادرات نفت و همچنین صنایع سیمان و صنایع تبدیلی کشاورزی،بوشهر را به استانی صنعتی تبدیل کرده است.

استاندار بوشهر یادآور شد:از نیمه دی‌ماه پارسال تا فروردین ماه امسال ، بیش از هشت میلیون نفر شب اقامت در استان بوشهر ثبت شده که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، پول وارد استان کرده اند.