بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد اعتبار سفر رییس جمهور به این نهاد فرهنگی جذب شد و با تزریق این اعتبار سه طرح عمرانی بعد از ۱۵ سال جان دوباره گرفت.

فرهاد آقابیگی روز جمعخ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر رییس جمهور به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ابلاغ شد که از این میزان ۷۰ میلیار ریال تاکنون جذب و ۳۰ میلیارد ریال نیز به زودی جذب خواهد شد.

وی افزود: سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جاجرم و آشخانه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد از سال ۱۳۸۸ و مرکز شهر غلامان از سال ۱۳۹۲ به دلیل نبود اعتبار رها شده بود که فعالیت عمرانی این طرح ها با جذب اعتبارات جدید آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: مراکز جاجرم و آشخانه بالای ۹۵ درصد است که به زودی تجهیز و درخواست نیروی مورد نیاز و تخصیص کتاب داده شده و مرکز غلامان نیز تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در سال‌ آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با احتساب ۲ مرکز که در سال جاری افتتاح خواهد شد به ۱۲ مرکز خواهد رسید.

آقا بیگی ادامه داد: علاوه بر مرکز غلامان که در سال آینده افتتاح خواهد شد ساخت مرکز شماره ۲ شیروان نیز آغاز خواهد شد که تعداد این مراکز فرهنگی به ۱۴ تا خواهد رسید.

وی عنوان کرد: فرمانداری شیروان نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرکز شماره ۲ کانون فکری کودکان و در نظر گرفته شده است.

ایجاد مراکز تخصصی حوزه کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بر ایجاد مراکز تخصصی حوزه کودک در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و سایر حوزه ها تاکید کرد و گفت: مرکز آفرینش های هنری در سال گذشته در این استان افتتاح شد که این مرکز به محلی برای برگزاری تئاتر تخصصی کودک و نوجوان است و تاکنون سه تئاتر نیز در این خطه تولید شده است.

وی افزود: مرکز خانه بازی و سینمای کودک نیز در سال جاری آغاز کردیم که اینک در مرحله تجهیز و آماده سازی است.

وی با بیان اینکه باید فضایی امن و آرام برای بازی کودکان و نوجوانان فراهم کنیم تصریح کرد: در این مرکز انواع بازی های رو میزی، یارانه ای و سایر بازی ها در فضایی به متراژ یکهزار و ۶۰۰ متر مربع طراحی شده است .

آقا بیگی در خصوص پروژه سینما نیز خاطرنشان کرد: سالن سینما مخصوص کودکان و نوجوانان در فضایی به متراژ ۲۲۰ متر مربع ایجاد شده است که اینک در مرحله تجهیز امکانات فنی است.

وی با بیان اینکه این ۲ مرکز در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجنورد ایجاد شده است افزود: برای تجهیز هر ۲ مرکز نیز ۳۰ تا ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

برچسب‌ها