کودکان خراسان‌شمالی ۷۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کودکان و نوجوانان این استان در نیمه نخست امسال ۷۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند.

فرهاد آقابیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۶ هزار جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار استان وجود دارد، گفت: با توجه به اهمیت مطالعه در ارتقای سطح آگاهی جامعه بیشتر برنامه‌های کانون پرورشی بر پایه «کتاب محوری» اجرا می‌شود و هر ساله توزیع کتاب‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

آقا بیگی یادآور شد: نرخ عضویت در کتابخانه ها به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت محاسبه می شود که براساس آمارها در شاخص عضویت جزو استان های برتر کشور هستیم و خراسان شمالی اکنون جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت در کشور دارا است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز فعال ثابت و سیار در استان به زودی ۲ مرکز ثابت در شهرستان سملقان و جاجرم به این تعداد افزوده می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی عنوان کرد: طرح کانون مدرسه نیز در استان اجرا می شود که تاکنون هشت تا ۱۰ هزار دانش آموز از فعالیت های این طرح بهره مند شده اند.

آقا بیگی تصریح کرد: امسال ۲۰۰ کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در شهرستان های استان فعال شد که این کارگاه ها در بخش های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق دایر شده بود.

۱۹۲هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha