ارومیه- ایرنا- فرماندار ویژه خوی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افسانه شکست ناپذیری کشورهای استکباری و ایادی آنها را باطل کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه ای در مسیر مبارزه ملت های جهان با مستکبران بوده و همچنان الهام بخش است.

به گزارش ایرنا، کریم علی نژاد روز شنبه در جمع راهپیمایان خویی افزود: با پدید آمدن انقلاب اسلامی، حتی کشورهایی که زیر چکمه‌های استکبار بودند، در سایه همین معجزه، انقلاب های سیاسی و دینی مختلف را در راستای مقابله با ظلم به وجود آورده و پیروز شدند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا بر جوانان و نوجوانان و رهبری امام راحل شکل گرفت و پیروز شد و امروز نیز با رهبری مقام عظمای ولایت، راه استقلال، عزت و پایمردی در مقابله با خواسته های استکبار جهانی را می پیماید.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی، ضربه اساسی بر پیکره آمریکا در آن دوران بود، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان خط امام در راستای استکبار ستیزی، خانه و لانه جاسوسی که جنگ های قومیتی و دینی و سیاسی در بین مردم به راه انداخته بود را تسخیر کردند تا لکه ننگی بر پیشانی تاریخ آمریکا باشد.

فرماندار خوی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت های همه جانبه آمریکا گفت: هرکجا جنایت و رخدادهای ضدانسانی و بشری روی داده، دست خونین آمریکا در آنجا نمایان است به طوری که رژیم کودک کش و غاصب با حمایت اربابان خود، از هیچ جنایتی ابایی ندارد.

علی نژاد افزود: سخنان دیروز دبیرکل حزب الله لبنان نشان داد که دشمن چقدر از جبهه مقاومت هراس دارد و در کنار آن می توان گفت که این رژیم سست تر از تار عنکبوت است.

راهپیمایی مردم خوی همزمان با سراسر کشور از میدان ولیعصر(عج) این شهر آغاز شده و تا مصلای امام خمینی (ره) ادامه یافت.

روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز «مبارزه با استکبار» نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور ۲ رویداد مهم دیگر شامل تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است.