کاشان - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: تاکنون چهار طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری با عناوین مرمت و بازسازی قنوات، ایجاد گلخانه، ایجاد دامگاه برای روستاها و کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف در بخش کشاورزی این شهرستان شناسایی و معرفی شده است.

علی محلوجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این طرح‌ها ۲ مورد مربوط به اصلاح الگوی کشت (افزایش سطح گلخانه ها و کشت گیاهان دارویی) بوده که و هیچ گونه محدودیت یا مشکلی جز تخصیص تسهیلات برای اجرا نداریم.

وی اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۵۵ طرح متناسب با اعتباری که به کاشان ابلاغ شده ، برای دریافت تسهیلات در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند.
سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: سال گذشته هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات در قالب تسهیلات ایجاد گلخانه، سرمایه در گردش خرید علوفه و سرمایه در گردش خرید گل محمدی به متقاضیان اعطا شد.

محلوجی گفت:همچنین سال گذشته میزان ۶۵ میلیارد ریال در راستای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان به صورت بلاعوض هزینه شده و انتظار می رود در سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: در مجموع برای بیشتر طرح‌ها به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجتمع‌های دامداری، گلخانه‌ای یا در نواحی و شهرک‌های کشاورزی اجرا شود،درخصوص زمین یا محدودیت آب و خاک تعیین تکلیف شده‌اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.