۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85283165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب کشاورزی در کاشان کاهش یافت

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85283165
مصرف آب کشاورزی در کاشان کاهش یافت

کاشان - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: آمارها نشان می‌دهد مصرف آب کشاورزی شهرستان از سال ۱۳۹۲ تاکنون سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

علی محلوجی روز سه شنیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت کاشان این موفقیت را رقم زده است.
وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در منطقه بیان کرد: الگوی کشت کاشان متناسب با شرایط اقلیمی موجود ابلاغ شده و اقدامات اجرایی متناسب با این الگو انجام می‌شود.
سرپرست جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: بدیهی است در شهرستانی مانند کاشان، اجرای طرح الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی می‌تواند در مهار اثرات نامطلوب بخش کشاورزی به خوبی نقش ایفا کند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
محلوجی اضافه کرد: تلاش داریم با توسعه صنعت گلخانه‌ای، افزایش بازدهی مصرف آب و خاک را داشته باشیم که طی آن با مصرف آب کمتر، عملکرد چند برابری تولید محصول را در مقایسه با کشت باز در پی دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته هشت هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌ای شهرستان اضافه شد گفت: در دولت قبل تنها ۳۱ هکتار گلخانه در کاشان داشتیم و اکنون ۳۰ درصد به این سطح اضافه شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: باتوجه به محدودیت شدید منابع آبی در شهرستان، به هیچ عنوان توسعه کشت نداریم و رشد تولید فقط با افزایش بهره‌وری میسر می باشد.
محلوجی با بیان اینکه استفاده مطلوب از زمین و منابع آبی، افزایش عملکرد در واحد سطح را به ارمغان می‌آورد گفت: توجه ویژه به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری سبب شده تاکنون ۵۰ درصد اراضی کشاورزی کاشان یعنی بالغ بر هفت هزار هکتار مجهز به این سامانه‌ها شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha