اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی در شهر آندونگ کشور کره جنوبی، شهر اردبیل به عنوان شهر مقدس و تاریخی به جهانیان معرفی شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری اردبیل ، محمود صفری که به دعوت رسمی شهردار آندوگ برای شرکت در این همایش به کره جنوبی سفر کرده بود، اظهار کرد: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان حضور داشتند، شهر اردبیل به عنوان، شهر مقدس و تاریخی و گردشگری معرفی شد.

وی همچنین گفت: در این همایش ضمن معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کلانشهر اردبیل، از سرمایه‌گذاران و گردشگران برای بازدید از شهر دارالارشاد و دارالامان و سرمایه‌گذاری در این شهر دعوت شد.

به گفته شهردار اردبیل ، معرفی جاده ابریشم به عنوان شاهراه مهم تاریخی در ایجاد روابط تجاری، بازدید میهمانان از طرح‌ها و پروژه‌های شهر آندونگ کره جنوبی و تبادل نظر در حوزه مدیریت شهری از جمله برنامه‌های این همایش بود.

صفری یادآورشد: این همایش با هدف ایجاد فرصت برای بحث و تبادل نظر در مورد اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی و تدوین راهکارها و ایده‌های نوین برای مواجهه با چالش‌های اجتماعی به منظور ایجاد جهانی بهتر و پایدارتر برگزار شد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن یونان و پرو و شهرهایی که با آندونگ تفاهم‌نامه خواهرخواندگی داشتند در این مراسم حضور داشتند و خانم ایروانا بوکوا دبیر کل یونسکو به عنوان سخنران اصلی این مراسم بود.

به گزارش ایرنا ، شهر اردبیل با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، از سوی وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی و انتخاب شده است.

این رویداد مهم گردشگری نقش و تاثیر مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی اردبیل داشته است.

به گفته مسئولان استان و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، آمار ورودی گردشگران خارجی در سال جاری به ۲ برابر آفزایش یافته است.

شهر اردبیل با دارا بودن مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خانه‌های تاریخی، بازارهای سرپوشیده، و مناظر طبیعی از جمله دریاچه شورابیل و رودخانه بالیخلو همه ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

علاوه بر این همه ساله گردشگرانی در ایام عزاداری ماه محرم از جمله آیین‌های تشت‌گذاری به اردبیل سفر می‌کنند.