وانت‌بارهای میوه‌فروش در ۵۳ نقطه اردبیل ساماندهی می‌شوند

اردبیل- ایرنا- شهردار اردبیل گفت: وانت‌بارهای میوه‌فروش که در نقاط مختلف شهر به صورت پراکنده مشغول فعالیت هستند، در راستای مدیریت ترافیک شهری در قالب طرح ساماندهی در حدود ۵۳ نقطه اردبیل مستقر خواهند شد.

محمود صفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه تشریح کرد: ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در اردبیل با هدف پیشگیری از سد معبر و کاهش ترافیک شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی انجام شده، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی جانمایی محل اجرای طرح انجام می‌شود.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش در حاشیه معابر افزود: شکایت‌های بسیاری پیرامون ایجاد ترافیک در خیابان‌های اردبیل دریافت کردیم که در همین راستا وانت‌بارهای میوه‌فروش پس از نهایی شدن طرح ساماندهی، بر اساس مکان‌یابی انجام شده تنها در آن نقاط از سطح شهر مستقر خواهند شد.

شهردار اردبیل، همکاری صاحبان وانت‌بارهای میوه‌فروش را در اجرای این طرح ضروری برشمرد و بیان کرد: وضعیت موجود در کنار مشکلاتی مانند ترافیک و بی‌نظمی در منظر شهری، برخی مسائل اجتماعی ایجاد کرده است که با اجرای طرح ساماندهی، این مشکلات برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ دستگاه وانت‌بار و نیسان میوه‌فروش در سطح شهر اردبیل شناسایی شده است که با استقرار در مکان‌های مورد نظر در کنار جلب رضایت شهروندان و تحقق مطالبه مردم در بحث ترافیک و منظر شهری، معیشت آن قشر نیز دچار مشکل نمی‌گردد.

صفری در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از اتاق مرکز کنترل ترافیک شهرداری اردبیل با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: هم اکنون در انتظار اعلام کد جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا با اضافه شدن دوربین‌های جدید، شاهد کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر باشیم.

وی عنوان کرد: همچنین در راستای رفاه حال مردم و تسهیل عبور و مرور شهروندان، ۱۶ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اردبیل اضافه و ۱۱ دستگاه اتوبوس دیگر هم نوسازی شده است تا گامی مهم در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری برداشته شود.

شهر اردبیل نزدیک به ۶۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha